bu bir mutluluk hikayesidir 🙈
10,5 saat hamak başında salladığım kızım artık deliksiz uyuyor… 💃🏼
kızım 15 aylık sayılır. ilk 4 ay kolikti. asla uyumazdı ve biz hamak aldık bu yüzden. hamakta işe yaramayınca elimizde battaniyeyle sallamaya başladık sadece onunla susuyordu cünkü kolik saatinde. öyle böyle derken kızım ağırlaştıkça battaniyede sallamak aşırı zorladı çünkü 40-50 dkdan aşağı sürmüyordu sallamak. daha sonra da hamakta sallamaya devam ediyorduk çünkü durunca uyanıyordu. böyle böyle sabaha kadar sallamalar başladı. bunu genel kalıp olamak söylemiyorum gerçekten akşamdan sabah uyanana kadar kayınvalidem eşim ben dönüşümlü sallıyorduk hamakta. ben çalıştığım için zombi gibi gidiyordum resmen işe 😪
gel zaman git zaman kızım büyüdü 9 aylık oldu ve haliyle hamağından kalkmaya başladı. ne yapsam da vazgeçirsem diye düşünürken tatile giderken hamağı götürmeyi unuttuk. böylelikle hamaksız ilk deneyimimiz başladı ve tatilde suya falan girdiği için güzelce uyudu diyebilirim, 1 gece sabaha kadar ayakta sallamam hariç.
böylelikle hamaktan kurtulmustuk ama beşiğimizde elektrikli sallama mekanızması vardı sabaha kadar sallıyordu 6. ayından beri beşiğinde yatırabildiğim sürece onu kullanıyordum. sırada onu bıraktırmak vardı. önce sadece mama içmeye kalktığında çalıştırıp yarım saat sonra kapatmayla başladım. çok güzel ilerledi bu süreçte. daha sonra kızım 13 aylık olduğunda gece 2 kez kesin mamaya kalkıyordu. aslında alışkanlık olduğunu biliyordum ama mamasını bitirdiği için çocuk aç kalmasın diyordum. bir aksam karar verdim gece beslenmesini artık kesmeliydim. o akşam her uyandığında su verdim, aşırı ağlamadı ama dalamadığı oldu tabi o zamanlarda da ayağımda sallayıp beşiğine koydum. derkeenn gece beslenmemizde böylece kesilmiş oldu. zamanla suyu da kestim o konuda rahattım artık.
sıra geldi kızımın gece 12de uyumasına. bunu erkene çekmek istesemde asla mümkün olmadı. günde 2 uyku yapıyordu ve son 1 aydır bu uyku süreleri uzamaya başladı. açıkcası işime de geliyordu rahatça kahvaltı yapıp yemeğimi yapabiliyordum ama bununda düzene girmesi gerekiyordu bi bebek 12de uyumamalı. pazartesi günü ilk kez ikinci uykusunu uyumak istemedi, fırsat bu fırsat tek uykuya geçişi denemeliyim dedim ve bingo! artık tek uyku ve akşam 8:45 gibi gece uykusuna yatıyoruz.
asıl bu postu açma sebebim; 2 gecedir deliksiz uyuyoruz. bunun bir anne için nasıl bir şey ifade ettiğini hepiniz bilirsiniz 😬
çok uzun oldu ama burada asıl söylemek istediğim şey; bu gece belki hiç uyumadınız, belki bebeğiniz 15 dakikada bir uyandı, belki şuan tek gözünüz kapalı okuyorsunuz bu yazıyı. biliyorum en zor şey uykusuzluk ama elbet bir gün biticek ve sizde deliksiz uyuyacaksınız canım anneler ❤️