tgcblt sizi anlıyorum fakat memur olmak o kadar zor ki iki yıl belki üç yıl çalışıyorlar sürekli ders , dersler zor normal bi memur 85 üstü almadan atanamıyor ki almak öyle kolay değil , dersanelerre kitaplara paralar döküyorlar zaman ayırıyorlar sosyal hayat yok doğru düzgün sürekli ders çalışıyorlar ve haklarıyla bu iş şartlarını elde edebilmek için çalışıyorlar o yüzden onlarla özel sektör çalışanları arasında bu kadar fark oluyor. Bende özelde öğretmenim çalışıyorum , şuan hem işe gidip hemde kpss çalışıyorum altı aylık bebeğimle ama özel sektörde şartlar neden böyle devlettekiler neden böyle diye sorgulamıyorum bazı kurallar sınavlar ve eğitimler var ben o sınavı başaramadığım için onlardan daha kötü şartlarda çalışıyorum inşallah onlar gibi emek verip gecemi gündüzüme katıp bende o çalışma şartlarını hakedebilirim . 5 yıl üniversite okudum devlet üniversitesi kazanabilmek için dersaneye ailem taksit taksit para ödedi ben sürekli çalışştım kazandım beş yıl ailemden ayrı her ay 1000 lira yurduma kitabıma para göndermek için ailemde çalıştı durdu babam emekliydi beni okutmak için uğraştı okudum öğretmen oldum fakat devlet önümüzde bir sınav koymuş ve ne kadar sınav sistemlerine karşı olmaya çalışsakta kurulu bi düzen var bu sınav var ve benim bu kadar çabaladıktan sonra bu sınav içinde çok çabalamam lazım ki o memurlar gibi haklarım olabilirsin arkadaşlarımız bu şartlara bileklerinin haklarıyla geldiler . Keşke devletimiz öğrencilerimizede öğretmenlerede tüm mesleklerede eşit maaş eşit şart sunsa fakat bu sadece bizim devletimizde değil dünyadada aynı adeletsizlik devam ediyor.