birbebekannesi33 oncelikle ek gida icin 180 gunu doldurmus olmasi gerek, 6.aya girince baslaniyor bazen doktorlar 5.ayda mecburen baslatiyor mama aliyorsa bebek veya anne sutu yetersizse onun disinda 6 ay bekleniyor. Ilk gun 1 kas kasigi kabak 2.gun 1 tatli kasigi kabak 3.gun 3 corba kasigi kabak. Bu sekilde tek sebze 3 gun bu kadar porsiyonlar seklinde tattiriliyor eger 3 gun bebekte kizariklik vs gibi alerjen belirtiler yoksa 2. Sebze tadimina geciliyor. Havuc, patates vs gibi onlar da boyle 3er gun tek tek tattiriliyor onlarda da sorun yoksa artik iki sebze karistirilip verilebilir. Sonra yogurt en son meyve. Meyveyi once verirseniz tatli oldugundan haslanan sebzeleri reddedebilir o yuzden meyveler en son tattiriliyor. Su konusunu doktorunuza sorun 6.ay nerdeyse sadece tadimla geciyor bebek doymicak ogun olarak yedirilmiyecek sadece tadina bakicak ana ogun 1 yasa kadar %70 anne sutu alicak bebek ek gidaya gecse bile ona gore posiyonlari ilerleyen aylarda ayarlarsiniz.