Kızlar oğlum 19 buçuk aylık tekli kelimeler kullanıyor ama canı isterse. Birşey anlatmak için kendini yormuyor ıı ııı diye işaret parmağı ile gösteriyor anlamamazlıga vurup konuşmaya teşvik edelim diyoruz sinirleniyor birdaha da siniri zor geçiyor pişman oluyoruz. Sabırsız bu ara istedugi anında olsun istiyor beklemeye gelemiyor ayaklarını yere vuruyor, bize vuruyor kızıyor. Anlatıyoruz hep büyük bir insana anlatır gibi herşeyi, hele ben tüm gün ilgileniyorum gerekirse yemeği ev işini bırakıp tüm günümü ona ayırıyorum aktivitiler yapıyoruz kitap okuma zamanı yapıyoruz dışarı çıkarıyorum elimden geldiğince öğretmeye çalışıyorum. Çabuk da kapıyor herşeyi öğreniyor ne sorsam gösteriyor kendini anlatmaya çalışıyor ama anlatamıyor. Doktor 18 aydan sonra ikili kelimelere geçmesi lazım dedi. Her çocuğun gelişimi farklıdır diye düşünüyorum ama yine de konuşma açısından biraz geriden geliyor olmamız endişelendiriyor. Neler yapabilirim. Siz nesıl konuşmaya teşvik ediyorsunuz. Bebekleriniz ne zaman kendini ifade etmeye başladı güzel anneler paylaşır mısınız?