Eliffffffff emekleme konusunda endişelenmemenizi öneririm. Arkadaşımın bebeği kızımdan 6 gün büyüktü. Hiç emeklemedi, 10 aylıkken yürümeye başladı. Kızım da 1 yaşına kadar emekledi, 1 yaşını 1 hafta geçmişti yürümeye başladı. Her bebek aynı olmuyor, her bebek emeklemeyebiliyor. Sorun etmeyin bunu lütfen. Önemli olan oturabiliyor mu, kafasını tutabiliyor mu, elini kolunu aktif şekilde kullanabiliyor mu? Bunlar normal gelişim düzeyindeyse emeklememesi sorun değil.
Çorbalarına ilikli kemik suyu, tavuk suyu katın mesela. Şehriye katın. Daha koyu kıvamlı olmasını sağlar hem de doyuruculuğu artar. Sürekli lapa veya püre şeklinde de vermeyin çorbalarını, öyle alışıyorlar yoksa.
Sebze çorbaları yapın. Ayına uygun tüm sebzeleri katabilirsiniz. Kereviz, kereviz yaprağı, havuç, kabak, patates, soğan, bir diş sarımsak, biraz mercimek, biraz kuzu kıyma güzelce pişirip blender edin. İçine bir avuç şehriye atın. Mis gibi oluyor :)