Guneyli_elif öncelikle şunu söyleyeyim açık veya kapalı olmasıyla alakalı bir yönlendirme yapamam kaldı ki doktorlar bile bunun tercihini aileye bırakıyor.Fakat size neden bizim endoskopik ameliyatı tercih ettiğimizi anlatabilirim seve seve 😊Sizin gibi biz de açık ameliyattan korktuk tabii.Kan kaybı,yoğun bakım vs. yaşamak istemediğimiz için ve endoskopik ameliyat şansımız olduğu için tercihimizi bu yönde kullandık.Ameliyat da 30-40 dk arası değişiyor o kadar kısa sürüyor yani.Biz 4 ay kullandık kaskı gelişimimiz çok hızlı yönde geliştiği için.Tabii bu süre bebekten bebeğe değişiyor.Kask olayında biz de ön yargılıydık her aile gibi yapamaz alışamaz dedik ama gerçekten çok çabuk alışıyorlar.Sanki hiç yokmuş gibi kendi parçalarıymış gibi kabulleniyorlar hemen.Günlük hayatını çok etkilemedi bu yüzden.Küçük olmaları da avantaj zaten alışmaları konusunda.Ameliyat sonrasında da illaki bir güven problemi yaşadık.Benden ayrılmak istemiyordu hep kucağımda gezdirdim.Ama üstesinden gelinecek şeyler bunlar.Her şey hemen düzene giriyor.Şu an 2 yaşında oğlum hiç bir problemimiz kalmadı çok şükür gelişimi de gayet iyi 🤲🏻😊