Merhaba. Oglum tam 2yasinda.2yas 1haftalik.Herseyin adini biliyor. Soyluyor. Ornegin su isteyince su, biskuvi isteyince biskuvi, ekmek falan,muz herseyi. Oyuncaklariyla normal oynuyor,utu verince eline utu yapiyor, oyuncaklarina yemek ver deyince veriyor. Tornovidayla biseyleri sokuyor gibi yapiyor,makyaj malzemelerimi suruyormus gibi yapiyor.,dislerini fircaliyor.Butun renkleri biliyor, sayiyor 10a kadar.mesle siyah araba gorunce siyah araba diyor, ve ya disariya cikinca saluncaka gidelik diyor. Duydugu bazi seyleri sonradan soyluyor ama cogu zaman yerinde soyluyor. Birseyini elinden alinca ver benim diyor. Ve ya ver diyor. Anne baba diyor. Ama mesela anne diye cumle kurmuyor sadece anne diyor yuzume bakiyor efendim diyorum gulumsuyor, babayada ayni sekilde. Amca teyze dede hepsini biliyor oyuncaklari hayvanlari figurleri hepsinu biliyor. Takintilari yok. Herseyi yer, normal uyur. Vucut organlarini biliyor hepsini.
Neler icimi kemiriyor-goz temasi zayif yani mesele oynayinca benimle top falan bakiyor, saklambacdada bakiyor ama mesela ona birsey grrekli olunca gelip elimden tutub goturuyor yalniz oynamayi sevmiyor mutlaka beni cekistiriyor yaninda durayim diye., resim yapmami istiyor diyorym tamam defteri getir getiriyor diuor ki araba .yani araba ciz,ciziyorum diyorum tekerleyini sen ciz ciziyor.. Evde ikimiz oluyoruz hep beni bulamayinca hemen agliyor ariyor. Ama anne deiye seslenmiyor. Ve konusmasindaki ekollaimi bilemuyorum sanki sabit seyler soyluyor bilmiyorum belki de boyle dogal olmasi gerektigi gibi ilk cocuk diye tecrubesizim ama genel okarak yerinde soyluyor, yemektekrar isteyince yinee diuor.. Ve baska cocuklarla pek kaynasmaz ama rahatsiz da olmaz biri aglarsa,kosarsa falan bakar . Insanlardan, kalabaliktan korkmaz. Baska Ulkedeyiz kimsemiz yok cocuk bi tek beni goruyor. Komutlari genelde alar yani bazen o kadar zor komutlari yapiyor ki bazen mesele su kabi ver diyorum vermiyor. Kaka yapinca soyler ama yaptiktan sonra eger tabi cok meskul deyilse. Ismine de disarida genelde bakar yuzume de bakar ama evde bazen ismine bakmiyor. Ama genel olarak cocugum ne istiyor benden biliyorum bi sekilde bana anlatiyor. Bir de aglayinca sinirlenince ve cok sevinince kanat cirpma haraketi yapmaya basladi. Cok aglayan bebek degil. Sinir krizleri falan gecirmez. Hemen sakinlesir. Emzirmeyi bir haftadir biraktim ara sira istiyor ama hamen baska seyle oyaliyorum. Evde iki dil konusuluyor ruscayi tercih ediyor kendisi. Tesekkur ediyor bisey verince. Babasi isden gelince cok seviniyor baba diye bagiriyor. Pek mimikli de degil. Bazen dalar gibi bakiyor. Bazen ellerine bakiyor. Boyle seyler cok kotu etkiyor beni. O kadar arastiriyorum ki inanamazsinjz. Sevgili erkek bebek anneleri 24aylik bebeginiz de boyle seyler yapiyormu? Ve ya yaptimi?