Seymaltun2861 Merhabalar 5 ay 10 günlük bir oğlum var. sol böbreğinde büyüme var,iki böbrekte parankim ve sinüs ekoları grade 1 artmış . Randevu aldım nefrolojiye ama daha 1 ay var. Yaşayan annelerden bilgi almak istiyorum var mı başına gelen?
Ogulcan Seymaltun2861 bende doğuştan böbrek büyümesi vardı canım ben çok çok geç fark etmiştim bravo siz erken fark etmişsiniz canım ben ameliyat olmuştum
Asdf66 Seymaltun2861 Hiç merak etmeyin çoğu durumda gelişimsel oluyor ve büyüme duruyor. Geçmezse de tehlikeli değerlere ulaşmadığı sürece sadece takip ediliyor. Eğer çok yükselirse sebebi araştırılıp ufak bir operasyon geçiriliyor. Benim oğlumda vardı, 12 13 aylıkken düzeldi. Hala böbrek ultrasonu arada çektiriyoruz emin olmak için ama çok şükür bir problem yok.
Hamsicikk Seymaltun2861 arkadasimin çocuğunda vardı ilaç tedavisi gördüler şimdi 2 yaşında bi sorunu kalmadı die biliyorum Rabbım şifa versin canim
Edaak Seymaltun2861 benim bebeğiminde sol böbreğinde genişleme var anne karnında detaylı ultrasonda öğrenmiştik. 6 aylıkken enfeksiyon geçirdi doktorumuz stent taktı ve sünnet yaptırdık.Umarım stentin faydası olur ve kendiliğinden düzelir.Sizedeçok geçmiş olsun inş en kısa sürede kendiliğinden düzelir
Seymaltun2861 Brfar sağol canım,şöyle uzamış sarılıkla başladı , idrar yolu enfeksiyonu kültürde üreme görüldü falan.onların hepsi geçti şükür . Ultrasonda şimdi böyle birşey görüldü bakalım
Seymaltun2861 Ogulcan nekadarlık bi büyümeydi açaba suan 1,5 falan büyümesi sanıyorum. Herhangi bir sorun yaşadınız mı
Urasmom Benim bebeğimde de böbrek büyümesi vardı ama çok fazla değil demişti doktor. Takip ettik bir süre sonra kendiliğinden geçti çok şükür.
Seymaltun2861 Urasmom bizimkide biri 56yken diğer böbrek 68 işte. Sadece takip edildi değil mi? Herhangi bir tedavi görmediniz
Seymaltun2861 Asdf66 erkek bebeklerde cok fazla olduğunu biliyorum , ama endişelenmekten alamıyorum kendimi. Sonra normale döndü böbrek boyutları eşitlendi mi sizinki
Ogulcan Seymaltun2861 hiç sorun yaşamadım canım ben şansa denk gelip öğrendim ml olarak hatırlamıyorum ama yarın dosyama bakıp söyleye bilirim öğrendikten sonra 6 ayda bi ilaçlı çekim yapıldı büyüme devam edince doktor arayışına girdim zaten o dönemde sağlık sektöründeydim araştırdığım doktoruma ameliyat oldum
Asdf66 Seymaltun2861 bir de önlem olarak idrar yolu enfeksiyonu geçirmemesi için önlem alın dedi doktor. Havuz denizden uzak durmak, üşütmemek, altını sık değiştirmek gibi.
Urasmom Seymaltun2861 evet takip edildi sanırım 9. ayda normale dönmüştü. Eğer düzelmezse tedavi ederiz demişti doktor .
Seymaltun2861 Hamsicikk Allah razı olsun inşallah biZdede olmaz sorun. Tüm hasta bebelerimize şifa versin Allah 🙏
Seymaltun2861 Ogulcan cok teşekkür ederim cok geçmiş olsun sizede Allah beterinden korusun inşallah 🙏
Seymaltun2861 Asdf66 benim bebeğimde cok hassas devamlı hem değiştiriyorum hem ıslak mendillerini yıkıyorum cildi de hemen kızarıyor elimden geleni yapıyorum hijyen adına inşaşlah geçecek