NilAsli benim okuldaki derslerden hatırladığım kadarıyla (öğretmenim, pedagoji görüyoruz lisansta) 1 yaşa kadar bağlanma gerçekleşiyor, eğer şu meşhur güvenli bağlanma olmadıysa çocuk ileride böyle davranabiliyor.
Güvenli bağlandığını şöyle anlarsınız çocuğun yanından ayrılırken sorun çıkarmıyor ve kavuşunca mutlu oluyorsa güvenli bağlanmıştır. Bir de güvenli bağlanabilmek için kendinizi çocuğunuza bırakın diyor uzmanlar. Yeme içme, alt değiştirme, her istediğinde ilgi ve sevgi verme işlerini de geciktirmeden ve yeteri kadar yapmak gerekiyor.
Ama sizinki o dönemi geçmiş şu an ne yapılabilir, güvenli bağlanma bu dönemde de gerçekleşir mi uzmanına sormak lazım. 2 yaş civarlarındaymış onun huysuzluğu olabilir mi acaba?