Asramira Ben🙋🏻♀️ 4 yıl önce oldum. Onun öncesinde 2 yıl ağrı çektim hangi doktora gittiysem anlamadı. 2 yılın sonunda artık atak geçirmeye başlamıştım son safhadaydı afedersiniz ağrı, mide bulantısı ve ishal birden vuruyordu evin merdivenlerini emekleye emekleye çıkıyordum bayıldığım bile oldu. En sonunda safra kesemde birden fazla taş olduğunu öğrendim 3-4 gün içerisinde ameliyat oldum. Benim biraz zor geçti(anestezi kısmını saymıyorum) canım hiç tatlı olmamasına rağmen. Karnımda üç küçük delik vardı kapalı ameliyat yapıldı. İlk başta yatıp kalkmak çok zorluyor insanı el ve enseden desteklerle yapıyordum bunu, ağrım hiç olmadı, dikişlerim sorunsuz alındı. Ameliyattan sonra yürümek çok önemli. Beni en çok yoran kısım gazdı. Karnınızın içini gazla şişirdikleri için onu atmak kolay olmuyor. Omuz ve ense kısmına sanki tutulmuşsunuz gibi ağrı yapıyor tam 1 ay boyunda kapsikumlu merhem ile annem masaj yapmıştı. Doktor ameliyattan sonra mide koruyucu, bağırsak hareketlendirici, ağrı kesici ve mide ilacı yazıyor. İlk etapta daha çok sıvı beslenme var kabız olmak kendini zorlamak yasak. Ameliyattan önceki gibi salçalı, baharatlı, yağlı, gaz yapacak gıdalar yasak tabi yumurta ve çikolatada. Eğer ki gaz sorununuz olmazsa max bir hafta içerisinde normal yaşantınıza dönersiniz.