Gizemkapl çikolatada clostridium botulinum sporları bulunmaz. Hani şu düzgün yapılmadığında konservede oluşan zehir varya ondan bahsediyorum. Balda sadece sporları bulunur, yetişkinler etkisiz hale getirebilir ama 0-1 yaş bebek sindirim sistemi getiremez ve botulizm görülür. Doktorlar canları sıkıldığı için birşeyleri yasaklamıyor. Çikolata “gereksiz” olduğu için verilmez içindeki yağ, şeker, kafein vs. Ama bal alerjen olduğu için KESİNLİNLE YASAKTIR. Ölümcül sonuçları olabiliyor. Babaannenizin bildiklerini, tecrübelerini alın tabii ki ama bir kereden birşey olmaz tavrını almayın derim. Çünkü bir kere bir şey olursa bir daha zaten olmaz.