1ipekgibi- Arkadaşlar kızım idrar yolu enfeksiyonundan yattı. bir hafta sonra böbrek büyümesi var diye ultrason çekildi bugün sonuçlarını aldım idrar kaçağı yani büyüme devam ediyor dedi doktor.yaşayan bilen atlatmış atlatamamış yada önerisi olan var mı.
asz 1ipekgibi- canım arama motoruna böbrek genişlemesi yaz çıkar.bu forumda vardı çünkü.benim oğlumda nefroloji takipli idi.ama hiç idrar kaçağı ya da enfeksiyon olmadı.9 mm’nin altındaydık biz.anne karnında tespit edilmişti(4 mm idi) ve doğumdan sonra ki 10.ayına kadar milim milim genişledi(en son 7 küsülerdeydik).12.ayda kapanmıştı bizimki.hatta biri vardı forumda 27mm idi.iyleşmişti gerekli tedaviden sonra.ama hiç aklımda değil kullanıcı adı.
Ogulcan 1ipekgibi- canım bende vardı doğuştan 25 yaşında öğrendim bi operasyon geçirdim tabi bebekken öğrenmek farklıdır mutlaka
minigim4545 1ipekgibi- kardeşim yaşadı doğumdan bir gün önce öğrendi annem ayrıntılı ultrasyonla ama şuan 7 yaşında ilerme veya gerileme yok stabil ama ilk yıllarda ilerleme vardı durdu şimdi enfeksiyon olmaması için çok dikkat ediyolar okula başladı okulda bile tuvaleti ayrı
Rumos 1ipekgibi- Benim kızımdada olabilir mis sintigrafi çekildi bir böbrek bitik diğerini de etkilemiş az çalışıyormuş sondalı film cekilcek kaçak olup olmadığına bakicak lar varsa ameliyat olucakmis.
1ipekgibi- asz bana doktor hiç ayrıntı vermedi 10 .ayında yattık enfeksiyondan sadece kontrole gel temizliğine dikkat et dedi tedavi yöntemlerinden bahsetmedi
Gizemhzl Ogulcan merhaba yorumunuzu suan gördüm kaç mmdi AP çapınız falan tam teşhisiniz neydi birde o kadar yıl zarar vermemiş mi böbreğinize? Müsait bir zamanımızda bilgi verebilirseniz çok sevinirim
1ipekgibi- minigim4545 evet doktor tuvalet eğitimine geç başla dedi 3 yaşında .anne karnında bi problem yoktu 10.ayında ortaya çıktı .idrar kaçağı dedi doktor ilerlerse hasar verir ilerde dedi ama tedavi yönteminden bahsetmedi
minigim4545 1ipekgibi- kardeşim bir şurup kullandı sadece halada kullanıyo ama tam bilmiyorum ne olduğu sadece ilerleme olursa ameliyat olcağını söylemişti ama çok şükür stabil kaldı siz enfeksiyona çok dikkat edin rabbim şifa versin inşallah 💐
Ogulcan 1ipekgibi- ameliyat olmuştum canım ama ben yetişkinken öğrendim bebeklerde belki de büyüme gerileye bilir
1ipekgibi- Rumos evet sondalı çekildi kaçak var denildi ama tedavi yönteminden bahsedilmedi kafam karıştı
Rumos Vezikoüreteral reflü olabilir dendi bize bide sık idrar yolu enfeksiyonu geçirdiğimiz için koruma amaçlı 4.ayimizdayiz bactrim kullanıyoruz ekim ayında sondalı film cekilcek bizde bugün gittik. Bizim sağ böbrek 30 sol böbrekte 70 yuzdesi
1ipekgibi- Rumos işte sondalı film çekildi ama hiç ayrıntı vermedi doktor rakam falan vermedi bize sadece kaçak var kontrol altında olacak dedi bir tedavi yada tehlikesi ne boyutta söylemedi başka yere götürmem gerekiyor sanırım
Bilgesozen 1ipekgibi- ben bebekliğimden beri çekiyorum 6 kez kapalı bir kez açık ameliyat oldum hala düzen tutmadı iyi bir üroloji doktoruna götürün erken yaşta iyileşmesi muhtemel olan bir hastalık Allah sabır versin yardımcınız olsun 🤲🏼
1ipekgibi- Bilgesozen çok geçmiş olsun size ya bilmiyorum bilmediğim için üzgünüm umarım ilerlemeden düzelir daha çok küçük 1 yaşında
Gizemhzl Bilgesozen merhabalar sürecinizden biraz bahşeder misiniz? Benimde kızımda mevcut, Yetişkinlikte neler yaşayabilir bizi ilerde neler bekleyebilir çok endişeyle merak ediyorum
1ipekgibi- minigim4545 evet temizliğine çok dikkat etmemi söyledi şu an 1 yaşında 3 yaşına kadar tuvalet eğitimine başlama dedi doktor
Mrvydn Benim kızım 8 aylık anne karnında büyümeye başlamıştı 22 ölçüldüğünde amelıyat oldu birde damarda darlık vardı katater takıldı ikinci ameliyatta katater çıkarıldı şuna gayet iyi durumda böbrek boyutu küçülmeye başladı inşallah düzelecek
1ipekgibi- Mrvydn ya geçmiş olsun bize hiç tedavi yöntemi bahsedilmedi kontrol altında olacak dedi kendi kendine iyileşebilir dedi sadece
minigim4545 1ipekgibi- rabbim şifa versin içinizi ferah tutun hem bebek için hemde sizin için yorucu olabilir ama sıkmayın canınızı kardeşimden biliyorum çok doktora gidip geldi ama zamanla azaldı durum şimdi ayda bir kültür veriyolar o kadar
Bilgesozen 1ipekgibi- çok sıkıntılar çektim ben umarım o bebişimiz çekmez şimdi tıpta ilerledi içinizi karartmayın belirtileri neydi ne şikayetle gitti genelde belirtisi olmuyor bu hastalığın ben ağaçtan düşüp öğrenmiştim mesela