Nur_94 Nor al hazır yoğurt ile mayalayabilirsiniz. İlki hazır yoğurt gibi oluyor ama sonra tadı ev yoğurduna dönüyor. Ben bazen şeker ve tuz da atıyorum mayaya çok azıcık.
Benim tarifime gelirsek ilk başta su gibi oluyordu hiç yapamıyordum 😅
Sütü güzelce kaynatıyorum kaynamaya başladıktan sonra en on beş dakika daha kaynatıyorum.sürekli karıştırıp havalandırıyorum sütü kepçe ile. Sonra soğurken biriken kaymağı alıyorum. Çalma ısısını da ayarlarken serçe parmağım ile 7 ye kadar sayıyorum 7 ye kadar yanmadıysa hazır diyorum. Eğer çok az daha durması gerekiyorsa mayam ile sütümü karıştırıyorum. Tuz şeker atacaksam sütü ilave etmeden atıp güselce karıştırıyorum. Tahta kaşık kullanmaya dikkat ediyorum. Mayayı hazırladıktan sonra sütle de açtıktan sonra mayalayacağım kaba alıp güzelce karıştırıyorum. Masanın üzerine örtü onu üstüne kapları koyuyorum kapaklarını kapatmıyorum süzgeç koyup sonrasında örtüleri örtüyorum. 4-5 saat arası bekletiyorum. ( Ama genelde ya unutuyorum ya da aniden evden gitmemiz gerekiyor) sonra buharı suyu emebilen bir bezim var. Hemen buzdolabına alıp o bez ile üzerini örtüyorum. Bir gece öyle bekliyor. Bez nemleniyor hatta bazen ıslanmış gibi oluyor. Ertesi gün de kendi kapağını kapatıyorum. Uzun süre durduğunda sulanıyor ya o suyu alabildiğim kadar alıp yine aynı işlemi yapıyorum. Annem sen sıcak çalıyorsun diyor ama yoğurdum ne ekşi oluyor ne de sulu. (Uzun süre kalmadıysa)