Hanımlar merhaba 😊
Şimdi sizlerle uyku meselesini bi masaya yatıralım. Uyku çok programlı ve gerçekten matematik işidir. Sizler destekli uyutuyor uykularının düzensiz olmasından yakınıyor ve desteksiz uyursa bu bitecek sanıyorsunuz. Doğal olarakta direkt uyku eğitimi düşünüyorsunuz. Maalesef ki tam bu durumda uyku eğitimi işe yaramayacak. Çünkü bir çoğumuzun benimde eskiden yaptığım hata bebeği her dk uyumuyor bu diye uyutmaya çalışmak. Aslında bebeklerin ayına uygun uyanıklık süreleri var eğer bu uyanıklık süreleri tamamlanır programlanırsa uyutmak çok çok kolay oluyor. Benim oğlum 3. Ayından itibaren akşam en geç 9 da uyuyor sabah en geç 8.30 da uyanıyor. Evet sekteye uğramadı mı?? Elbette uğradı. Boğaz enfeksiyonu geçirdi uğradı diş çıkardı uğradı özellikle 4. Ay ve 8. Ay ataklarında bariz bir şekilde uğradı. Ama onun bir düzeni var ve dönüp dolaşıp bu düzene geri dönüyor. Şimdi diyorsunuz ki rahatsın tabi sallıyorsun. Şu an rahatım evet çünkü bu düzeni kurarken çok çabaladım. Hatta erken uyutmaya çalıştığım için biri gelince sevmesin diye mi yapıyorsun bile oldum. Hatta eşim daha bu bebek ne anlar düzenden yazık etme çocuğa bile dedi. Şimdi gelin görün iyiki diyor. Ben bu düzeni nasıl kurdum onu anlatayım. Öncelikle ayına uygun kaç saat uyanık kalmalı kaç saat uyumalı kaç uyku yapmalı onları araştırdım. Sonra bebeğime bir rutin düzenledim ve bu rutini sadece yatmadan önce uyguladım ki uyku saati geldiğini idrak edebilsin. Sizlere örnek olsun diye yazıyorum o zamanlar gaz damlası veriyordum burnunu aspiratör ile temizliyordum alt değişimi komple üst değişimi ve bebeğim mama içiyordu mama içişi şeklindeydi. Şimdi ben mamayı içirip uyutma aşamasına öyle geçiyordum ki mama da yani biberonda ekstra destek olmasın diye. Bu arada bebeğimi sallayarak uyutuyordum. Tabi ilk gün 15 dk da bir kalktı gece 2 ye kadar. Ama yılmadım uyuttum koydum uyuttum koydum. Bu böyle 3 gün devam etti ve sonra sadece acıkınca kalkmaya başladı. Tabi burda en önemli şey gündüz uykularıydı. Çünkü güzel bir gece uykusuna giden yol gündüz uykularından geçiyor. Dediğim gibi ayına uygun program yaptım ve 30 dk ya da 45 dk olan kısa uykuları uzatmaya çalıştım. Böyle böyle devam ettikçe hem uykuları uzadı hemde herşey saatine uygun oldu. Bazı püf noktaları öğrendim. Mesela gece sabaha karşı ısrarla bir bebek aynı saatte kalkıyorsa artık gündüz uykusu fazla geliyordur ve örneğin 3 uyku mu uyuyordu 2 ye düşürme zamanı gelmiştir. Sabaha karşı uyanmaları olduğu an takip edip gündüz uykusunu düşürüyordum pat diye direk düzene giriyordu yine. Bir diğer önemli nokta eğer düzeni olsun istiyorsanız en geç 8 de uyanmış olması lazım bebeğin. Evet ilk zamanlar zorluyor ama inanın alışıyorlar. Bunları size anlattım çünkü önce kendini saatli düzenler oluşturun ki desteksiz uyku sonraya kalsın. Şahsen ben bebeğimi hala sallıyorum çünkü zaten herşey saatli ve sallamam en fazla 15 dk sürüyor Buda bana yük gelmiyor ve eğitim açıkçası benim için uygun değil. Şimdi gidip uyku eğitmeni veya koçundan eğitim alayım deseniz programın en az 1 haftası bu saatli düzene gidecek. Onlarda önce saatli düzen kuruyor öyle desteksiz bölümüne geçiyor. Eğer bir bebek uyumuyorsa uykuyu sevmiyor ya olayı değildir mutlaka bir yerde tutarsızlık vardır. Lütfen bu uyanıklık sürelerini uyku adetlerini ve zamanları araştırın uygulayın. Dediğim gibi zaten bir düzeni olunca çok kolay uyuyorlar ve size sallamak yük gelmediği için desteksiz uyku arayışına bile girmiyorsunuz. Ben kendi tecrübelerimi yazmak istedim. Umarım bir kaç anneye dokunur. 🌸