Merhaba,
Uzun zamandır aklımdaydı konu açmak, hazır kızımın bakıcısı covid pozitif çıkmışken, ben ne yapacagımı bilmiyorken kafam dağılsın dedim🙄
Neyse, gördüğün kadarıyla çoğunluk çocugunun kitap okunurken dinlememesinden şikayetci. Gerçek şu ki bu kadar normal bir şey yok. 😀 Nacizane bazı tavsiyelerde bulunmak, öneriler yazmak istiyorum.
Evet, kilit nokta burası. Kitabın okunacagı zamana siz karar vermemelisiniz. Evet tabi ki uyku öncesi rutininizde kitap okuma olabilir. Bahsettiğim bu değil tam olarak. Çocugunuzun dönmeye, emeklemeye başladıgı andan itibaren Nasıl etrafına oyuncaklar koyuyorsanız kitaplar da koyun. O ilgisini kitaba yönlendirdiği an okumaya başlayın. Zaten maksimum birkaç dakika sürecektir. Yürümeye vs başladıgı aşamalarda boyuna uygun bir kitaplığı olursa iyi olur. (veb yerim olmadıgı için kapı arkasına monte ettim. Bu da fikir olsun) Maddi olarak zorlarsa da alternatif çok. Oyuncaklarının yanına bir kitap kutusu yapabilirsiniz. Böylece o kutu ile ilgilenmeye başladıgı noktda siz de yanına geçip okumaya başlayabilirsiniz. Kızımın odası yokken salonda vakit geçiriyorduk ağırlıklı olarak. Tüm günü tutunarak yürüme, otur kalk alıştırma so yaparak geçirdiği için tv ünitesi favori ev eşyasıydı. Kitaplarını o dönem tv ünitesine koymuştum mesela.
Ortada olmasına ragmeb ilgilenmezse de yuncaklarla oynarken siz kitapları karıştırıp kendinizi kgileniyor gibi yapıp dikkatini çekmek de etkili bir yöntem.(ne zaman okunmalı diyip alakasız bir yere bağladım konuyu ama olsun 🙄)
Bir diğer önemli konu da bu.. Ayına uygun kitaplar çok önemli. Kızım 5 6 aylıkken sesli bir kitabı vardı. Bayılıyordu. Kendi eline göre bir düğme, bastıkca çıkan sesler, rengarenk sayfalar.. Diğer mesajımda link paylaşayım. (kaydırmacı instagram hesapları gibi hissettim) hareketli kitapları çoğumuz biliyoruz zaten.. Amazonda çok güzel indirimler oluyor. Bunun yanı sıra benim çok sevdiğin birkaç kitap daha var. O linkleri de öneri olarak paylaşabilirim diğer mesajlarda.
Bebekler yetişkinler gibi sıkıcı olmadıgı için ve bunu çok net ifade ettikleri için eğlenceli olmamız lazım 😀okurken büyük tepkiler verip, anı yaşamk gerekiyor 🤷♀️ ayrıca illa satır satır okumaya gerek yok. Ben genelde sayfayı açınca yanına gidip o sayfadaki resimlerle ilgili bir şeyler uyduruyorum. Resimleri anlatıyorum. Varsa hayvan vs tanıtıyorum. Sonra o kitabı kapatıp alakasız bir kitaptan bambaşka sayfa açıyor. İlgisi dağılmadan onu anlatıp /okuyorum. Kızım 16 aylık artık oku diye kitaplar getiriyor. O zamanlarda baştan okumaya başlıyorum. Bazen hard harf okuyorum. Bak bu a harfı, n, n, e gibi bastırarak söylüyorum. Bu arada ara aea parmakla takip yapışması gerektiğini okumuştum. Çocuk soldan sağa yazıp, okudugumuzu bilsin. Aşina olsun diye..
Şimdilik aklıma gelenler bunlar.
Buyrun kitap önerilerine
Buyrun deneyimleri anlatmaya