Merhaba yeni doğum yapmış anneler,
Sizlere yarı zamanlı çalışmadan bahsetmek istiyorum. Eğer sgkya bağlı bir işte çalışıp da doğum iznine ayrıldıysanız, yasal doğum izni biter bitmez 1. Çocuk için 2 ay, ikinci çocuk için 4 ay yarı zamanlı çalışabilirsiniz.
ben uzun yıllardır kurumsal bir firmada çalışıyordum. Doğum iznimin (3,5 aylık yasal süre) bitmesine yakın işyerimle ve işkurla görüşüp detayları öğrendim. Yasal doğum izni biter bitmez hiçbir izin veya rapor kullanmadan yarı zamanlı çalışmaya başlamanız ve başvurunuzu işkura yapmanız gerekiyor.
doğum ve evlat edinme sonrası yarım çalışma belgesini 2 nüsha doldurdum, biri iş yerine biri işkura verdim. Başka belgeler de vermiştim ama net hatırlamıyorum.
Ben normalde 40 saat çalışıyordum. Bu şekilde haftada 20 saat çalıştım. Onu da işyerimle anlaşarak 2,5 güne topladım. Bu iki ay boyuncs haftada 20 saat çalıştım. Süt iznim vs olmadı. Ben evden çalıştığım için yarı zamanlı çalışmayı tercih ettim.
devletimizin güzel bir uygulaması. Bu süre zarfında her ay sonunda işyerim normal maaşımın yarısını yatırdı. İşkur ise çalıştığım aydan 2 ay sonra o ay için asgari ücretin yarısını pttden yatırdı. Yani ocakta çalıştığımı martta yatırdı, şubatta çalıştığımı nisanda yatırdı.
birçok kişi bu uygulamayı bilmiyor. Siz de evden çalışıyorsanız veya bebeğinize bakacak biri varsa, düşünebilirsiniz.
2 ayın sonunda ise benim işyerim ücretsiz izni kabul etmedi, bu nedenle normal çalışmaya başladım. Haftanın bir günü süt izni kullandım.
Yarı zamanlı çalışmayla ilgili internette bir sayfa da buldum, lünkini paylaşıyorum.
Eğer yarı zamanlı çalışmayı düşünürseniz mutlaka işyerinizle ve işkurla görüşüp tüm detayları öğrenin derim.