Merhaba merak ettiğiniz herşeyi bizzat cevaplayabilirim çünkü yeğenim ablamın kızı 9 yaşında erken ergenliğe girdi adet kanaması ile başladı kıllanma ve meme uçu çıkmıştı çocuk endokrine çıkıldı anne baba genetiği bakıldı kemik yaşı 12 çıktı boy ölçümleri vs yapıldı,eğer bunun tedavisi uygulanmazsa boy kısalığı oluyormuş ergenliğe erken girdiği için ama şuan yeğenim adet olduğu halde tedavisi başlandı ayda 1 iğne atılıyor hormonlar bastırılıyor gerekli boy kilo yaş orantısında tedavi sonlanacak bu süreçte boyu uzamaya devam ediyor bu arada erken ergenliğe en büyük sebep abur cubur hormonlu tavuk hazır gıdalar vs şimdi bunların hepsi yasak umarım tedaviniz en kısa sürede başlar