Sudemmm Başka bir konuya yazmıştım kendi yorumumu buraya da kopyalıyorum ekleme yaparak.
Oğlum 6 aylık lakin ben 5. Ayda başladım gibi böyle kaşığının ucuyla ağzına tadımlık dokundurarak.
keçi sütünden yoğurt mayaladım yarım fincana kadar deneyerek verdim ilk.Şimdi yarım su bardağı kadar yiyor.Minik kavanozlara mayaladım kendim de öyle tüketiyorum.Bulunamazsa normal inek sütü de olur.
Önce sebzelerle başladım, buharda pişirdim.Blendır yapmadım, yapmıyorum.Çatalla eziyorum.
Blendır bebeği olursa, içinden çıkılmaz bir zulüm oluyor tecrübeyle sabittir.7-8 ayından başlayıp algılayınca 3-4 yaşına kadar her şeyi blendır yiyen,pütürü asla kabul etmeyen çevremde ve ailemde çok bebek var.Damakla hafif ezmeyi de öğrenirse,çiğneme refleksine öncülük ediyor.
Havuç,patates,kabak,pırasa,ıspanak vs taze olarak kendi bahçemizden her şeyi haşlayıp çatalla ezip 3 gün tek öğün deneyerek verdim.
Kahvaltı olayı çok sonra,örneğin ilk önce yumurtanın sarısının çeyreği ile tanışacak.Çünkü karaciğeri için o kadarı yeterli. Yumurta beyazı,bal,inek sütü,bakla vb ile 1. Yaşında sonra tanışacak ki gene duruma göre karar vericez.
Mesela evde sütü kestirip çökelek yaptım kendime tuzsuz.Bebeğime de az tattırdım. 6. Ay ek gıdaya geçiş dönemi, tattırma dönemi. Doyumluk kısım, anne sütü veya formül mama ne ile besleniyorsa.
Gene tecrübeden derim ki, tuzsuz salçasız vs olmak şartıyla bizim yiyebildiklerimize ne kadar çok alışırlarsa, bir yere gittiğinizde çeşit çeşit kap vs taşımakla ve sürekli sterilize etmekle uğraşmazsınız.
Bizim doktor da ebe de uyardı hatta, 7. Ayı geçirmeden muhakkak pütürlü yemeye alıştır diye ki gerçekten doğru.
Yazın da (9-10 aylık olacak) çift çekim kuzu kıyma alıp, 50gr yaklaşık parçalara ayırıp kıymasını yemeğine o şekilde kullanacağım.Tavuk da piliç, tam yetişkin tavuklara güvenemem aynı dana almayacağım gibi.yiğenim 8-9 aylıkken pikniğe gittiğimizde ona bi küçük kuzu pirzola alırdı annemlerde,elinde sabahtan akşama kemirirdi onu.
İlerleyen aylarda şimdinin BLW si dense de, anneme göre “koyardım önüne parmaklardın yerdin işte” 😂 stiliyle yere sofra örtüsünü serip önlüğünü bağlamak suretiylen kendi başına bazı şeyleri tatmasına yemesine de imkan vericem.
çilek,kiraz,patlıcan,pirinç unu,bakla ve diğer yorumlarda yazılan bir kaç yiyecekle çok sonra tanışacak.Örneğin bakla 9. Aydan sonra dense de,komşumun 2.5 yaşındaki kızında fena spazm yaptı hastanelik oldular,o yüzden beklicem.Patlıcan zaten nikotin barındırıyor eksik kalsın diye düşünüyorum.Pirinç unuyla bende büyüdüm ama sırf şişiriyor annem bile dedi “biz bazı şeyleri de bilemedik” diye.Bazı yaz meyveleri de benim zaten alerjim var oğlum da atopik dermatit,sonra denicem.