Ysfilayda26 Bu konuda çok deneyimli değilim daha ben de yolun başındayım belki faydası olur yaşadıklarımın, bebeğim uzamış sarılık oldu ve en az 2 saatte bir emzirmem gerekiyordu sürekli uyku halinde olduğundan bırakın emmeyi uyandıramıyorduk mecbur aç kalmaması için sütümü sağıp biberonla verdim, biberon aşamasından önce enjeksiyon, kaşık vb de denedim ancak çıkarıyordu aç kalmaması lazımdı ben de 2 kez fototerapi alan sapsarı olan bebeğimin korkusuna biberonu çare gördüm, 40 gün gibi hep sağarak biberonla verdim en son 2 saatte bir 40 ml veriyordum ama bazen çıkarıyordu not alıyordum ne yedi ne yemedi diye, artık kafayı sıyırmak üzereydim sütümü günde 3 kez ancak sağabiliyordum (yanımda yardım edenim yoktu, yemeğimi eşim yapıyordu süt sağarken yemek yiyordum ancak) aralarda bebeğimi yine de uyarması için memeye tutuyordum ki gerçekten sütümün artmasında faydası oluyordu emdiği memeden süt gelirken diğerinden gelmiyordu vs, gelgelelim babası da biberonla verebildiği için aslında zamanım oluyordu ama o sağma makinesini her seferinde yıka biberonla uğraş kaç ml içti içmedi panikliği beni çok yordu, son gittiğim doktor o an bebeğim huysuz olduğundan bu çocuk aç aç dedi sütümün bir kısmı artıyordu buzluğa atıyordum her gün senin sütün fazla değil aç bu çocuk dedi, anlatamadım doktora biberonla içmiyordu bile verdiğimi hepsini nasıl verseydim, senin göğüslerin büyük tutamıyor sen sağ da var dedi şu 50 günlük süreçte toplam 6 doktora gittik, 5. Doktorun bu çocuk aç aç demelerinden sonra emzirme danışmanı araştırdım sağolsun bir ebe bana ayda 500 gr almanın sağlıklı olduğunu bunun altına düşerse sorun olacağını söyledi, bebeğim 1 ay 10 günde 900 gr almıştı doktorlara yetmese de o gün kendi kendime karar verdim biberonu sağma makinesini kaldırdım, duşumu aldım son kez biberonla eşim beslerken evimi temizledim dedim bundan sonra ne zaman ağlasa tutucam 10 gündür emziriyorum kendime koltuk ayarladım yastıklarım falan dik oturabileceğim her odaya yastıklar koydum her an kolumun altına alabileyim diye sabaha karşı bebeğimi yanıma yatırıp yatarak emziriyorum çok yorulmadan o da uykuya dalıyor arada sabah 10-11 e kadar bu şekilde devam ediyoruz gün içerisinde çok zorluyor 4 dk emip uyuyakalıyor göğsümde uyuyor yatağa bıraktığım an tekrar uyanıyor, ama biberonu ve sağma makinesini hayatımızdan çıkardık inşallah tekrar girmez, dışarı çıkarken yanıma yine de mama alıyorum ne olur ne olmaz, dışarda çok uzak yerlere gitmeden örtü ile de emzirmeye çalıştım provalar yaptım resmen, dün sonunda doğru doktorla da tanıştığıma inandım, bebeğim 12 günde 180 gr almış ama birden geçişlerde böyle bir düşüşün görülebileceğini belirtip bize 10 gün daha süre verdi, en az yine 10 gün 200-250 gr vs alsa kurtaracağımızı söyledi sütümün kalorisini artırmak için tavsiyelerde bulundu, çünkü nolursa olsun sütümüz mama kadar kalorili olmuyor, gerçekten emzirmek sabır işi, doktor şu anda bu emip uyuyakalmaların ağlamaların 3 aya kadar normal olduğunu bağlılıktan dolayı anneye özlemden dolayı olduğunu söyledi 3 ayı bitirmeyi bekliyorum :) sadece kendinize ve bebeğinize inanın kimsenin söylediklerini takmayın, siz ne istiyorsanız nasıl istiyorsanız öyle devam edin, bana da sağarak sütün biter birgün demişti bir doktor ama sütümü artıran tek şey bebeğimin uyarması sonrasında sağmaktı, ki bunu uzmanlarda söylüyor sağarak devam etmek isterseniz mutlaka bebeğinizi gün içerisinde memenize tutun emmese de sadece dilini dokundurması bile yeterli olacaktır sütünüzün devamı yeterliliği için ❤️ Bunları yazarken inanın ben de bilmiyorum emzirerek devam edebilir miyim ama bildiğim tek şey onlara bizden daha iyi kimse bakamaz, mama da versek sağarak da versek emzirsek de onlar için tek yuva biziz ❤️ Diğerleri konuşur kenara çekilir, siz kendinize ve bebeğinize odaklanın ❤️