Genelde doktorlar heyet raporlarına yada çözgere Otizm tanısı yerine -atipik otizm- yazar. Bunun nedeni, küçük yaşlarda ki çocuklar büyüdükçe iyi yönde evrilebiliyor ve aslında otizm olmadığı anlaşılıyor. Uyaran eksikliğinden yada tv-telefona mağruz kalmaktan çocuklarda ki, iletişim eksikliği otizm belirtilerine benzer olabiliyor. Atipik otizm demek, otizm yelpazesinde geziyor anlamına geliyor. Genelde küçük yaşlarda atipik otizm yazarlar ve 3 yaş öncesi de direk olarak otizm tanısı koymazlar. Sonra ki heyet raporlarında çocuk büyüdükçe bu tanı değişebiliyor. Böyle olursa çok şanslısınız, umarım uyaran eksikliğinden yada aşırı telefon maruziyetinden kaynaklı olmuştur. Bu arada, çocuklarda telefon - tablet kullanımı direk otizme neden olur diyemiyoruz çünkü otizm konjenital( yani doğum öncesi) bir rahatsızlıktır. Ama şunu demek mümkün, ekrana fazla mağruz kalmış bazı çocuklar otizm yelpazesinde gezebilir, çünkü otizm belirtileri gösterirler. Bunun ayrımı ekran maruziyeti kesildikten sonra ve çocuğa gerekli özel eğitim verildikten sonra ki raporda belirlerler az çok. Yani ilk teşhiste otizm yelpazesinde geziyor deniliyorsa ve çok emin konuşulmadıysa direk ekranı kesip gerekli özel eğitimleri aldırın. Otizm kelimesine takılmayın. Çocuğunuzun gelişimsel süreçlerine iyi gelebilecek aktivitelere odaklanın ve bol bol kucaklayın❤️