Rabia1309 Bebeğim 3 aylık, 2. haftasından beri sağıp veriyorum, bebekle inatlaşmaktansa ki ememiyordu, kilo kaybetmişti, doktor mamaya başla dedi, bir iki kere mama verdim, biberonu iştahla içince sütümü biberonla vereyim dedim sonuçta süt vardı niye mamaya başlayacaktım ki sanki. Bir kaç gün sonra da biberona alışınca meme reddi oldu, elektrikli pompa aldık, sütüm daha da arttı, bebeğim kilo aldı, ne kadar içiyor, miktar azalıyor mu artıyor mu gözlemleyebiliyorum hem. Dışarı sıcaklardan çok çıkmadık ama , yeni sağım yaptığım sütü, çantanın biberon bölümüne koyuyorum, ve uzun süre dışarda kalmıyoruz. Çok yoruldum başlarda zorlandım, danışmana gitsem mi diye çok düşündüm, tam bunaldığım bir anda bebeğim memeyi kabul etti , ama yine sağıp beriyorum çok nadir meme veriyorum sebebi tazyikten içememesi, sağım yaparken haşırt huşurt yüksek modda sağdığım için tazyik oldu, hala sağım yaptığım için de azalmıyor.Bebeğimin memeyi kabul etmesini de çenesinin güçlenmesine bağlıyorum, ya da sağma makinasının lansinoh biberon ucu da olabilir, memeye döndürüyormuş diyorlar. Süreç ne gerektirirse onu yapın bence, ben şahsen yaşına kadar belkş içerse daha da uzun süre sağmayı göze almıştım, önemli olan bebeğin anne sütüyle beslenmesi, memeye döneceğini hiç beklemiyordum, şimdi de içinde olduğum süreci yaşıyorum arada meme çoğunlukla sağım, belki bir ay sonra başka bir şey olur, tamamen memeyi emer belki. Yol uzun diyerek gözünüzde büyütmeyin, süreci yaşayın mutlu bir şekilde🤗