AkileUgurDefne @E_idil_kus
Çok sevdiğim bir hocam der ki,
📖🍃🌸 Kendimiz namazı aksatıyoruz ama namaz kahramanı çocuklar bekliyoruz .. Kitap okumuyoruz ama âlim olacak çocuklar umut ediyoruz .. İnternet ve televizyon ile münasebetimiz de belli , elimizden telefonuda düşürmüyoruz .. Çocuklarımız bunları yaptığında da onları ikaz etmekten geri durmuyoruz .. Söylediklerimiz ile yaptıklarımız uyuşmadığı için ne söylersek söyleyelim , ne yazık ki maya tutmuyor.. 🌸
Bu yüzden önce kendimizi gelistirmeliyiz ☺️🌸 Elimizde sürekli telefon gören cocuklara, kitap okumuyor diye kızmaya hakkımız olabilir mi? Yahut dizilerden kafamızı kaldırmayıp, namazları kaçırıyorken yada hic kılmıyorken, cocuklarımız namaz kılmıyor diye sikayet etmeye hakkımız olabilir mi? Ayrıca erken diyen anneler, Neden erken olsun.. Anlamaz diye düşünüyorsak Renkleri, hayvanları, harfleri vs. öğrenmesi için neden uğraşıyoruz, kitaplar, kartlar alıyoruz? ☺️ Onlar şuan her yaptığımızı, her söyledigimizi kayıt altına alıyorlar. Boş bir kitap düsünün, Sayfaları bizim yaptığımız, söylediğimiz seylerle şekillenen… İşte onların hafızalarıda tam olarak böyle ☺️🐥💕 ( size henüz belli etmeselerde, ilerde demek istedigim öyle çok belli olucak ki) 🌸 Biyerde daha yazmıstım simdi bu diceklerimi Mesela ben her namazımı onun yanında kılarım.. Sûreleri onun duyucağı sekilde okurum. Beni izler, ilgisini ceker.. Ben namaz kılıcam annecim derim, Namaz seccademi sermeye çalışır 🤭🐥 Namaz bitince, Sesli duâlar okurum.. Duysun, kulakları âşina olsun, ruhuna şifâ olsun diye ☺️💞 Efendimiz, cocuklara ilk söz olarak Lâ ilâhe illallah dedirtin demis ☺️💞 Herzaman tekrar ederim, söylerim. Ağzıma bakar, anlamaya çalısır dikkatle 🎈Ona Su içiricegim zaman oturmasını söylerim, suyu bitince elhamdülillah derim. Kendimde yanında sofrada yemeğe baslarken bitince besmele çekerim, elhamdülillah derim.. Allah 1 yapmaya calısır. Ezan okununca hicbir iş yapmadan oturup dinleriz birlikte 💕 Pek cok kitabımız var. Onları okurum (anlamıyor diye düsünmem asla) 🌸 Ama ben tam anlamıyla dini egitimi 2 yasından sonra vermeye basladım diyebilirim 💕 (şuan 5 yasında bir kızım daha var, yukarda saydıklarım tecrübeyle sabit bilgiler yani) Tekrar diyorum, anlamıyor diye düsünMemek lazım 🌸 Şuan 5 yaşında olan kızımın Kücükken yanında dinlediğim duâları, yanında okuduğum sûreleri, 2 yaşından sonra o kadar kolay öğretebildim ki💕 Kurân-ı bile çok çabuk öğrendikk 🐥 Çünkü aslında acaba okuduklarımı, yaptıkları mı anlıyor mu diye düşünürken, O çoktan hafızasına almış, bilinç altına işlemis her dedigim, her yaptıgım 🌸 Ayrıca asla unutmamak gerekir, çocuklar söylediklerimize değil, yaptıklarımıza bakarlar.. ☺️🐥🎈
📖 Biri, İbn Haldun’a sordu:
Çocuklarımızı nasıl terbiye edelim???
İbn Haldun Dedi ki:
Çocuklarınızı terbiye etmeye çalışmayın.
Zira zaten size benzeyeceklerdir…
Kendinizi terbiye edin yeter….. ☺️🌿💚