Mihriban_alp bizim 4 ay kadar sürdü kolik. Şuan 6 aylıl yeni yeni hafifledi gibi dış dünyayı algılayınca.
ben her akşam saat 7-8 gibi başladığından krizleri, soyunup kucağıma alır 20-30 dk banyoda duşta yerde kucağıma koluma yatırır ılık suyun altına otururdum.Maşrapa ile vücuduna su dökerdim hatta bazen emerdi, anne karnı hissi gibi. Zaten ilk 3 ay doğduklarını ve anneden ayrıldıklarını anlamıyorlar.
Emzirmeyi ilk günden itibaren her zaman üst bedenimi tamamen açarak ve bebeğiminde eldivenlerini çıkararak yaptım.Dokunsun, ten tene teması olsun rahatlasın diye.Anne kokusuyla teniyle rahatlıyorlar.
korkuyorlar çünkü kokusunu,seslerini anlamadıkları bir yerdeler.
yarım kundak yapardım.
gaz sancılarına gelince, gaz damlaları çeşit çeşit birine yarayan diğerine yaramayabiliyor.
Bisiklet pedalı çevirtir gibi,bacakları kırıp omzuna doğru getirmek,elin avcunu göbek deliğine koyup parmak uçları ile karnına saat yönünde döndürmek (ayşe önerin masajı),kırlent üstüne karın üstü yatırmak, sandalyede oturup bacak diz üstüne karın üstü oturmak, bebeği yatağa yüzü koyun yatırıp bacaklarını kurbağa stili < > yapıp sol elle hafif iterken- beline doğru eli çukur yapıp popoya doğru hafif vurmak gibi çok çeşitli kolik krizi ve gaz sancısı masajları var youtube da.
Masajları bebeğim uyanıkken sürekli yapardım 3-5 dk filan yetmiyor çünkü küçükken özellikle yeni doğan döneminde kendileri hareket edemediğinden sürekli hareket ettirmek gerekiyor.
Her beslenme sonrası midedeki gazını omzunuzda çıkartın bağırsaklara inmeden.