Merhaba hanımlar
Sürekli kolik ve gaz problemi yaşayan annelerin konularını görüyorum. Bende 3 aylık harika bir kıza sahibim. İlk çocuğum ve tecrübesizim. Doğumdan 3 gün sonra babamı kaybettim. Lohusalığı anlamadan dünyanın en büyük acılarından biriyle tanıştım. Ama güçlü durmak zorundaydım kızım için. Üstüne kızımın ciddi boyutta kolik olduğunu öğrendik. Öyle ki uyumadığı her an ağlıyordu. Gaz yapan yiyeceklerin hiç birini tüketmediğim halde yinede gazı vardı. Çıkaramadığında ağlıyordu çıkarıncada ağlıyordu bazen 16 saate kadar uyumadan ağladığı günler oldu. Sayısız doktora gittik ve neredeyse bütün gaz damlalarını şuruplarını kullandık. ( Nurse harveys , sab simplex , relactaz , biogaia ) Kimyon çayı anason çayı rezene hepsini denedik belki bir tık bir günlüğüne fayda görmüşüzdür ama çoğunlukla pek birşey fark etmedi. Bu kullandıklarımızın içinde sab simplex sabah öğle akşam toplamda 24 damla olacak şekilde çoğalttık. Sabah 8 öğlen 8 aksam 8 ve faydasını gördük. Diğerlerini komple kestik. Fön makinası elektrip süpürgesi sesi bizde işe yaramadı ve bir gece acile götürürken taksi şöförü bize çamaşır makinası sesi çok iyi geliyor deneyin dedi. Youtubedan bulduk ve o adama hala dua ederim allah razı olsun kriz zamanlarında muhteşem etkisi oluyor 🤗 Gazlı bebeklerin gazını rahat çıkarabilmesi için ayaklarının sıcak ve bacaklarını serbest hareket ettirmesi gerekiyor. O yüzden biz üstüne asla ağır battaniye falan örtmedik kış çocuğu olmasına rağmen. Hafif battaniye tercih ettik ısınması içinse ayaklarına ve karnına sıcak bez , havlu uyguladık ama öyle bir kere koyup bırakmadık çocuk rahatlayıncaya kadar soğudukça ısıttık o ne zaman sakinleşse ozaman bırakırdık. Banyoyu çok sever benim kız . Gazlı anneler bilir gaz şiddetli olduğunda masaj bile yaptırmaz bebekler en azından benimki yaptırmıyordu. Çözümü banyo yaptırmakta bulurduk kendi süngerini köpürtüp banyoda masaj uygulardık ve çıkınca saf zeytinyağı ile uygulamaya devam ederdik. Bir süre ağlardı gaz harekete geçtiği için ama sonra rahatlardı ve uzun güzel bir uyku çekerdi tabi bizde az da olsa dinlenirdik. Bebeği sallamak gazda en etkili olan yöntemlerimizden biriydi. Hepsini denerdik ayakta kucakta beşikte. Hızlı sallayınca anca rahatlardı bizim kız. Bu arada bitki çaylarını bebeğinize verirken doktorunuza sormadan vermeyin. Hoş bize doktorumuz günde toplamda 3 çay kaşığı olacak şekilde ver demişti ama sonradan onlar alerji yaptı. 2. Ay en zoruydu haftanın 5 günü kıyamet kopardı evde ama kızlar çok şükür 3. Aya girdiğimizde epey azaldı hatta okadar rahat çıkarıyor ki gazını biz hala şaşkınız. Size tavsiyem zor olsada bunun kısa bir süre sonra sona ereceğini bilmeniz. Çocuğunuzu iyi gözlemleyip sevdiği şeyleri uygulamanız ve yukarıda yazdıklarımı denemeniz. Umarım sizde de işe yarar 🙋🏻♀️ İyi akşamlar