MedineGiderler
Kadınlara kısıtlama nasıl getiriliyor ben size kısa açıklayayım. Taliban zorla burka giydiriyor, yüzü açılanı kırbaçlıyor, kız çocuklarının okula gitmesi yasak, kadınların kocası olmadan dışarı çıkmaları yasak, çalışmaları yasak.. Bizim devlet bunu yapıyor mu, elbette hayır, haklısınız..
Ancak bu zihniyeti incee incee dokuyorlar. Yerleştiriyorlar. Ben rahatça şortumu giyerek dışarı çıkamıyorum mesela. Neden? Çünkü toplumun zihniyetine bunun günah olduğunu, kötü ve garip olduğunu iyice yerleştiriyorlar, kadını erkeği öylece bakıyor şortuma aval aval. Hatta şortlu bir kadına saldırma cesareti gösteriliyor.
Tecavüze ve tacize yeterli yaptırım uygulanmadığından ben akşam vakti akşam 10da az insanlı sokaklardan yürüyemiyorum, hep tedirgin yaşıyorum.
Bebek bakıcı desteği, annelik izni yok. Pardon var, ama yetersiz diyelim haydi. Kadın çocuğuna bakmak için işini bırakmak zorunda kalıyor çünkü çalışsa da bakıcıya para veriyor kreş parası veriyor, kazandığı değmiyor. Kadın evde..
Doğuda bir çok kız çocuğu okula gidemiyor, evlendiriliyor. Takibi denetlemesi yetersiz, hala var bunlar bizim ülkemizde, yaptırımı yok, yetersiz.
Herhangi bir hoca imam ünvanlı bir insan(!) çıkıp rahatça kadınları aşağılıyor, gülmesi günah bilmenesi günah bıyık alması günah gönlünce konuşuyor. Kimse susturmuyor.
Evişi çocuk işi kadının görevi olarak görülüyor. Eve geldiğinde yemek bulamayan bir koca, karısını dövebiliyor. Karısının korunmasına izin vermeyip zorla çocuk diretebiliyor. Ve kadın bir güvencesi desteği olmadığı için boşanamıyor.. Sığınma evi mi? Evet var, ama biliyorsunuz ki boşandığı eşini öldürdü haberlerini çokça görüyoruz. Çünkü yaptırım yok. Çünkü kadını korumak için kanun yok. Tecavüz taciz suçları ülkemizde çok fazla, çünkü yaptırım yok!
Dolaylı yoldan kadınlara öyle kısıtlamalar geliyor ki daha yaz taz bitmez.. Ne olur gözünüzü bu kadar kapatmayın. Siz de bir kadınsınız