Merhaba arkadaşlar. Daha önce burda bebeğimin kabızlığiyla alakası birkaç kez başlık açmıştım. Kızım 9 aylık anne sütü+formül süt ve ekgidayla besleniyor. Ve sürekli kabız. ( Top top sert kaka) kakasını 4-5 günde bir zorluyor ama yapamıyor. Çok ikiniyo kesin yaptı diyorum bakıyorum bezi boş. Öyle uğraştıktan sonra 2 bazen 3 gün sonra artık bıçak kemiğe dayaninca kakasını çıkarabiliyor. Bazende çıkaramıyor öyle sert taş gibi bı kaka ki çocuğumun poposunda kaliyo ne ileri gidiyor ne geri 🤦🤦 bunun için özel bı doktora götürdüm 3 gün önce. Bana SADECE anne sütü alırken kaç günde bir kaka yaptığını sordu hep 10 günde bir yapardı.. Bunu söylediğimde bı bebek düzenli olarak hep 10 günde bir kaka yapıyo sa o bebek kabizdir dedi. Sonra idrar tahlili verdik bağırsaklarını film çektiler. Doktorumuz filme baktığında bağırsaklarını çok vahim durumda diyemem ama hiç olmaması gereken yerlerde kakalar var bağırsakta dedi. Normalde kakanin tamamı çıkışta olmalıymis. Neyse lavman verdi bağırsaklarını bosaltmasi için eve gelince lavman yaptık. O içinden çıkan kakalari hala aklımdan cikmiyor sanki taş yedirmisim ve makati o kadar çok kanadı ki zaten nasıl ağladığını anlatamıyorum bile.. makattaki yaraları iyileşmesi için kremler ve tedavisi içinde duphalac şurup verdi. 1 ay doktorun söylediği şekilde kullanmamız gerektiğini söyledi. 3 gündür şurubu kullanıyoruz günde 3 defa 5 ml şeklinde. Ve bebeğim hergun 3 defa kaka yapar oldu. Sevinmeli miyim bilmiyorum anormal bı durummus gibi geliyor şimdide 5-6 günde bir zorla keci gibi yaptığı için. bu derece kabızlık problemi yaşayan varmı. Böyle surup kullanıp sonra düzene giren varmı?? Şuan şurup sayesinde rahat kaka yapiyor bıraktığımız da yine aynı seyleri yasarmiyiz merak ediyorum. Bu arada şurup tembellik yapmiyormus doktorumuz söyledi. Şeker kamisindan üretilen bitkisel biseymis. Kullanma tembellesir diyecekler için baştan yazayım dedim 🤭 diskilamaya yardımcı oluyormus.. yani tembellik yapacaksa da mecburum artık kullanmaya yoksa çocuk basur olacak..