Mehmetselim bir çok pedagog ve uyku eğitimi veren kişileri takip ettim ve söylediklerini uyguladım. Hepsi sayfalarında neeler yapmanız gerekenleri söylüyor zaten. Benim bı artım bebeğimi ilk baştan beri ne memede ne sallamaya alıştırmadan uyutmus olmam. İlk 3-4 ay gündüz ve gece üzerime yatırır uyuturdum. Gündüzleri yatağına koyduğumda uyanırdi ama gece yatağında devam ederdi. Neyse önce uyku saatlerini düzenlemek gerekiyor,uyku eğitiminden önce. Hangi ayda kaç saat aralıklarla kaç uyku yapar bebekler onun bilgileri var. Hangi destekle uyutuyorsaniz o şekilde devam edip belli saat aralıklarknda uyutun ,burada amaç sadece bebegin belirli saat aralıklarinda uyku alışkanlığı kazanmis olmasını sağlamak.Bende ayına göre uyku saatlerini düzenledim. Sonra uyku öncesi rutinlere geçtim. Mesela akşam iste önce emzirdim, sonra yatak odasında Los isikta biraz yatak üstünde vakit geçirdik, sonra banyo ve uyku şeklinde. Rutinler bebeğinize uyku saatinin geldiğini gösterir. Her uykudan önce aynı şeyleri yaparsanız bebek himm bundan sonraki adım uyku şeklinde düşünür.
Uyku eğitimi kısmına gelirsek, 3-4 ayda benim bebeğim emzik kullanıyordu uykudan önce. Yatakta yanıma koydum emziğini verdim yanına bende uzandım ve emzikle hemen uyuyodu zaten. Ama bı sure sonra emzik düşünce uyanmalar başladı işte bu yüzden emziği de biraktkrmak zorunda kaldım. Zor kısım orda başladı. Yatağına koydum hafif bı muzik açtım, tabi bu agladi, sesimle sakinlestirmeye çalıştım işte tamam tamam sakin ol gibi sozcuklerle, baktım olmuyor kucagima aldım sakinlrsti, tekrar yatağına koydum derken derken 20-30 dk da uykuya daldı. İlk 3 gün falan böyle devam etti. Sonra 5 dk bile ağlamadan uykuya dalmaya başladı. Şimdi yatağına koyarım uyur.