prensveprensesinannesi Muhtemelen kızarak ve belki de son cümlenizden yaptığım çıkarılma “döverek” ıslah etmeye çalıştığınız için çocuğunuz hırçın davranışlar sergilemekte.
Ben yine de dovmediginizi varsayarak kızma üzerinden ilerlemek istiyorum.
Çocuklar bizlerin aynasıdır. Tahmin ettiğimizden çok daha becerikli taklitcilerdir. Sürekli ikaza ve kızmaya maruz kalmış bir çocuk, içerisinde öfkeden başka bir şey biriktirmez. Çünkü sadece bunu öğrenmiştir.
Bu nedenle kendini hırçın hareketlerle ifade etmeyi tercih eder.
Ayni zamanda evde rakip bir kardeş de varsa cocuk için kendini ispatlamaya çalışma süreci tamamen kaosa dönüşebilir.
Ebeveyn olarak yapmanız gereken çocuğunuza öncelik olarak anlayışlı bir tavır ile yaklaşmanizdir. Çünkü ihtiyacı olan en temel duygu suanda bu. Anlayış ve merhamet.
Onu eğitici ve keyifli oyunlara/aktivitelere yönlendirmelisiniz.
Kendi kendine yemek yiyebilen bir bebek ise eminim sulu boyama, yap-boz, oyun hamuru gibi bir çok etkinlikte de başarili olacak ve keyifli zaman geçirecektir.
Her etkinlik sonunda onu takdir ederek, överek desteklemeniz, ona kendini iyi hissettirecektir. Sizin ilginizi bu şekilde üstüne çektiğini gördükçe o da ilgisini bu tarz aktivitelere üzerinde tutacaktır.
Sabr ile bu süreci atlatacaginizi umuyorum., 🙏