Birgaripanne Merhaba arkadaşlar, kızım 6 ay 25 günlük. Ek gıdaya başlayalı 25 gün oldu. Kaç öğün ve miktar olarak ne kadar vermeliyim? Doktorumuzun verdiği listede 3 öğün vermem gerekiyor. Ama 2 öğün bile zor yiyor.( bir öğün neredeyse 5 çay kaşığı)
Merveyavuz Birgaripanne Ayşe Öner'in web sitesinde öğün öğün programları var ben ona uymaya çalışıyorum. Ama 3 öğün için çok erken. 6.ay tatma ayı doyma değil der bizim doktorumuz. Bebek alışmalı yavaş yavaş bence bir anda 3 öğün vermek doğru değil diye düşünüyorum. Yine anne sütü ise anne sütüne mamaysa mamaya ağırlık vermelisiniz. Bir anda 3 öğün çok fazla bence belkide ağır geldiği için yemek istemiyor kuzucuk.
Glitter Birgaripanne tadimlar zaten 1.5 ay suruyor. Baslar baslamaz 3 ogun yemem cok fazla. Ve zaten gubde 1 kez yemeli. Anne sutu ya da formul 1 yasina kadar bebegin yiyeceginin %80ini olustumali
Birgaripanne Merveyavuz Ve 2. Hafta tek öğün 3. Hafta 2 öğün 4. Hafta 3 öğün şeklinde vermişti doktorumuz. Anne sütü aldığı için önce ek gıdayı ver üzerine emzir dedi. Sanırım Ayşe Öner’in sayfasında da öğün sayısı artıyor. ( tüm gün yarım çay bardağını geçmiyor)
Birgaripanne Glitter Ben tadıma devam ediyorum zaten. 1 öğün tadım yapıyorum. İlk gün 1 kaşık ikinci gün 3 üçüncü gün 5 kaşık şeklinde tadım yapıyorum. Onun haricinde bu hafta 5 er kaşıktan 2 öğün demişti doktorum. Zaten ek gıda sonrası gene emiyor. Siz her gün 5 kaşık 1 kere mi veriyorsunuz? Tadım süresince
Merveyavuz Birgaripanne Sizin tercihiniz tabii ama bence fazla. Henüz çok küçük bence alışmasına fırsat verin birden yüklenmeyin. Bu durumda normal bence bebeğin yemek istememesi.
Glitter Birgaripanne biz tadimlara henuz baslamadik. Ben blw yontemini arastiriyorum basindan beri. Onda kasikla olcu yok.
Birgaripanne Glitter Ben de BLW’yi uygulamayı düşünüyorum. Ama 6. Ayda uygulamanın zor olduğunu düşündüğüm için önce geleneksel başladım. 7,5.-8. Ayda uygulamaya başlayacağım.