Elifadakrt yani bence o kadar değil de tehlikeli zararlı pis şeyler için hayır demek normal ama ortada kendisi için tehlike yoksa, ya da kırcak saçıcak bişey yoksa bu kadar müdahaleci olamamk lazım..
Gerçekten HAYIR sa HAYIR demek daha doğru yoksa her şeye hayır dersek gerçek teklikenin ya da yapmaması gereken şeylerin ayırdına varmıyor çocuklar 🤷🏻♀️ aşırı kısıtlamamak da lazım çünkü onlar merak ediyırlar keşfetmek istiyorlar, kısıtlandıkça daha çok üzerine gider ve hırçınlaşır. Kontrollü bi şekilde bazı şeylerde izin vermek lazım diye düşünüyorum. Yani “yap yapacağını, kurcala ama gözüm üzerinde” gibisinden 🥲
Ben anneme ya da kayınvalideme gitince serbest bırakıyorum merakını gideriyor her leyde ama peşinden ayrılmıyorum da. Gerçekten olmaması gereken şeyleri engelliyorum, dikkatini dağıtıyorum, söylüyorum “olmaz bu şöyle, böyle” diye..
Başkasına vurmak konusuna gelirsek, tabi ki müdahale etmek gerekir diye düşünüyorum bugünden kimseye vurmaması zarar vermemesi gerektiğini bilmesi gerekir. Başkası ona zarar veriyorsa da korkutacak tepkiler yerine “a arkadaş sana şaka yapmış, canın yandı mı? bak şurda ne var gidip oraya bakalım” şeklinde ortamdan uzaklaştırmak gerekir. Karşida ki çocuğu da bi şekilde durdurmak lazım 🙄 sizin tepkisiz kalmanız bebeğiniz tarafından “ben bi başkası tarafından şiddet görüyorum ama annem müdahale etmiyor, demek ki bu normal bişey” diye algılanır ilerde daha büyük zarar, şiddet gördüğünde bunu normal kabul eder ve size söykemez bunu 🤔