Adileeee Bu durum 2,5 yaşa doğru daha da artacak. İlk önce kendinizi buna hazırlayın. Kendinizi sakinleştirmenin yollarını arayın. Mesela bu anlarda “ o bir çocuk ve beyni benim kadar gelişmiş değil” bunu hatırlatın kendinize sürekli. Çünkü sizin kriz anlarındaki davranışınız ileride onun davranışı olacak unutmamak gerekir. Ben böyle anlarda “ Şu an çok sinirlendin anlıyorum” cümlesiyle başlıyorum. Hemen dikkatini bana veriyor. “Sinirlendin çünkü …” Diye devam ettiriyorum. Vurmaya çalışıyorsa. “Bana vurmana izin veremem. Vurmak yerine sinirlendiğini söyleyebilirsin” diyorum. Devam ederse “Şu an ellerini tutmak zorundayım. İkimize de zarar veriyorsun. Üzgünüm.” diyorum. Bakın bunlar sihirli cümleler değil. Bunu söyledim ve çocuğum düzeldi diyemem. Ama uzun vadede, çocuğun kişiliğinin oluşmasında çok önemli kilit noktalar. Hep bu şekilde yaklaşılan, duyguları aynalanan, anlaşıldığını hisseden çocuklar büyüdükçe öfkelerini kontrol etmeyi öğreniyor ve daha sağlıklı kararlar veren yetişkinler oluyor.