Slm ' lar…
3 yaşındaki ( 37 aylık) kızım henüz konuşmuyor. Aslında sordugun zaman bilyorsa nesneyi adını söylüyor. Onun dışında acıktığında “ mama, süt, pişi, elma, ekmek vs.”
Susadığında “su ” diyor. Fakat iletişime geçmiyor. Çoğunlukla isteklerini bağırarak ve aaaa diye ses çıkararak gösteriyor. Derdini anlatmadığı zaman saçlarını yoluyor ve ya kardeşine bana vurmaya çalışıyor. Bu aralar mong die çizgi diziye taktı kafayı. Sabahları yarım saat kadar çıkıyor. Zaten onun dışında tv hep açık ama izlemiyor. Oyuncaklardan sadece tencere ve çay kaşığı tarzı seylerle ilgili…
Yaşıtı geldiğinde oynamıyor. Yakalamaca ve kutu kutu pense gibi gruplu oyun dışında..
Oturup oyuncaklarla arkadaşıyla oynamaz..
Komutları yerine getiriyor. Adına bakıyor isimlerimizi, sayıları ingilzce ve türkçe karışık sayabiliyor. Genelde benim yanımda durur hep geçip icerde kardesi ablası ile oturmaz. Bulaşık makinesine tabak çatal gibi bulaşıkları dizebiliyor. Vileda ile yer silmeyi seviyor. Ayakta ise sağ sol şeklinde sallanıyor ve çamaşır makinesi izlemeyi seviyor. Babası işten geldiğinde koşup kapıyı acıyor ve zil çalınca da açıyor. Renklerden en çok ilgisni mor, pembe, mavi, yeşil çekiyor. Eksi artı şeklinde yönlerini saydım ve saymadığım da var..
Şimdi doktor 3 yaşına kadar bekleyelim demişti. Bekledim ama sabır kalmadı doktorumu değiştirmek istiyorum. Kayseri’de bildiğiniz şehir hastanesinde ve ya özel de iyi dediğiniz doktor var mı? Bizim doktorumuz Tekden hastanesinde Mustafa Fındık ' ti..
Yardımcı olursanız sevinirim..☺️🖐🏻