AysunKerem yani bende aslında arasında ilişki olduğunu düşünüyorum hatta bununla ilgili bir araştırma okumuştum şimdi tam hatırlamıyorum ama var bencede benim oğlum da 8 aylık civarına kadar kolikti hemde en şiddetlisinden sonra koliği hafifledi ama uykuları hep kötüydü 1 buçuk yaşına kadar konuşması geç oldu 3 yaşında konuşmaya başladı okuduğum araştırmada şöyle bir cümle geçiyordu “hamilelikte anne stres yada zor dönem geçirirse bebek kendisini sorumlu tutar buda konuşma bozukluğu geç konuşma gibi durumlarla kendini gösterir bunun için çocuğunuz uyuduktan yarım saat sonra kulağına ‘yaşadığım stresinin suçlusu sen değilsin kendini suçlu hissedip dünyaya kapama’ telkininde bulunun” diyordu gerçekten de 3 yaşında hem bunu her gece yaptım hem dil egzersizleri yaptırdım düzeldi 🤷🏻♀️