nilaylks
Merhabalar. Ben de sütüm kesildiği için emziremedim. İlk ay çok güzeldi, emzirdim sütüm vardı kilo alımı çok iyiydi. Sonra bunalım vs derken sütüm yetmemiş, oğlum bas bas ağlardı. Verme mama seni bırakır dediler. Gece gündüz ağlardı oğlum.. Ben de emzirmek için direttim, mama sadece yatarken verdim uyusun diye, daha içerken uyurdu kuzum. Sütüm artsın diye direttikçe o ağladıkça iyice bunaldım, sütüm iyice gittii, oğlum emmeyi bıraktı, sağıp vermeye çalıştım ama bitti gitti. Sonunda pes ettim, mamayı içince o da rahatladı ben de. 1 ay sadece günde 90cc süt verebildim oğluma, sağacak vaktim yoktu.. Başta çok üzüldüm ama elimden geleni yapmıştım, olmayınca olmuyor. Bağlanma duygusunda hiç problem yaşamadım, 10 aylık şuan. Anne sütü bambaşka tabi ama mamanın da + yönleri var, siz bu yönlere odaklanın. Mama çok daha kolay mesela, biberona koyun tozu, termosa su hazırlayın, hemen bebeğinize içirip yatırın. Meme acısı yok, sütüm yetiyor mu ne kadar içti doydu mu soruları yok, dışarıda nasıl emziricem nerede emziricem derdi yok, süt taşması kıyafette kokması yok, ileride meme bıraktırma derdi yok, meme bağımlısı bebek sürekli memede yapışık olma derdi yok. Bunlar zahmet değil elbet, sütüm olsaydı da emzirseydim ama olmadı, pozitif bakmaya çalışıyorum. İlginç bir şekilde etrafımda mamayla beslenen çoook kişi var ve hiç hasta olmuyorlar. Ben 3 ay emmişim, eşim hiç ama hiç anne sütü almamış. 3 yıldır evliyiz ikimiz de asla 1 kez bile hastalanmadık. Görümcem anne sütü almış, her ay 2 defa hastalanır, bağışıklığı çok düşüktür. Bir arkadaşım 2 yaşına kadar emmiş ama bir grip olsun yatağa düşer, hiç emmeyen ablası ise hiç hasta olduğunu görmedim.Anne sütü alamayan bebek illa bağışıklığı zayıf olacak diye bir şey yok siz içinizi ferah tutun. Anne sütü alamayan bir sürü insan var ve çoğu çok sağlıklı merak etmeyin. Gölünüzce olsun ❤️🙏🏻🌹