Merhaba arkadaşlar,
Bebeğim erken doğduğu için doğum sonrasında kimseyle görüşemedik ziyaretçi yasağımız vardı zaten küvezden çıktığı için. Sonra da pandemi girdi araya. Bebeğim şimdi 21 aylık. Anneanne ve dede dışında başka kimseyle iletişimi olmadı şu ana kadar ki onlar bile aşıdan sonra gelmeye başladı daha çok anne ve baba vardı. Eşim öğlen 3 e kadar hep bizimle sonrasında işe gidiyor. Babaylada güzel vakit geçiriyor, o da son derece ilgilidir. bende her işi ikinci plana atar önce oğlumla ilgilenirim.
Gelelim konuya; havalar ısındığından beri oğlumu çıkarıyorum, açık alanlara, doğaya… çimlere bassın toprağı ellesin diye… ama akranlarını görmeside çok önemli biliyorum. Bu yüzden parklara da gidiyoruz. Parkta bir çocuk geldi yanına oğlumdan bikaç ay küçük ama benimki prematüre olduğu için gelişimsel olarak aynılar. Oğlumun parka getirdiğimiz arabasını elinden çekiyo… benimkinin tabi hiç sesi çıkmıyo… diğer bebeğin annesi olmaz biri senin biri arkadaşın diye geri veriyor paylaştırıyor ama yok çekerek alıyor oğlumun elinden, o da bir bebek. Anneside uyardığı için ben gözlemci kalıyorum sadece… oğlumun oyuncağını almak, vermemek gibi hiçbir tepkisi olmuyor. Sonraki gün o bebekte oyuncaklarından getirmiş ama yinede benimkinin elinden alıyor hiç onda bişey olmasın istiyor, annesi yine geri veriyor. Bu sefer çocuk sinirlenip ağlamaya başladı. Bi baktum benim oğlum ağlamasından korkmuş içli içli gözleri dolmuş dudakları titriyor. Ne bağırma, ne bişey içine içine ağlarsın ya. Ay kızlar bi içim gitti öyle görünce… ne yapsam nasıl açsam bilmiyorum… büyüklerle oynamak tabi daha farklı o ne iserse öyle oluyor ama akranla oynamak aynı değil… görümcemin çocuğu var 4 yaşında çokta severim kendisini ama gel gelelim aşı karşıtı. Güvenemiyorum bu yüzdende yoksa hani onla görüştüreyim diyeceğim… ne yapabilirim açılması için, sosyalleşmesi için bu pandemide?