Bebegim003
Ben göz kararı yapıyorum ama yine de yazayım. Bir kahve fincanı kadar pirinci yıkayıp üstünü geçecek kadar suyla pişiriyorum yumuşayana kadar. Kontrol edersiniz, yumuşamamışsa biraz daha su eklersiniz.
Pirinç pişerken suyu çekecek, biraz daha su eklersiniz, varsa ilik suyu da eklerseniz çok besleyici olur 👍🏻
Bir kapta yumurta sarısı, bit miktar yoğurt ve unu çırpın. ( ben tam buğday unu koyuyorum, tadını çok değiştiriyor ama bebeğiniz severse tam buğday unu daha besleyici ). Pişen pirincin suyuyla biraz ılıtıp ekleyin tencereye, yavaş yavaş ekleyin ve sürekli karışırırın kesilmemesi için. Çorbanın altını kısın terbiyeyi koyunca ve bir taşım kaynatın.
Tuz eklemenize gerek yok. Bir de 8 aylık olduğunda pirinci koymadan önce briaz kıyma kavurup sonra pirinci koyup haşlayın, kıymalı da güzel olur. Kıyma koyarsanız ilik suyu koymanıza gerek yok, normal su koyun. Afiyet olsun kuzunuza ❤️❤️