Arkadaşlar bebeğim 6 ay 3 günlük. Tadımlara başladık ama pek iyi gittiğimiz söylenemez. İstemiyor, ağlıyor. Zaten şimdiye kadar mamasını da zorla içirirdim. 5 aylıkken 2 diş çıkardı, halen devam ediyor, bir de sıcaklar eklenince iyice iştahsız oldu. Kilolu doğdu ama doğduğundan beri kilo alımı çok az, 6 aylık oldu hâla 6 kilo.
Doktora randevumuza gittigimde soracagim ama o zamana kadar kafama takilanlari siz tecrubeli annelerle paylasmak isterim:
Bebeğim 4. aydan beri anne sütü almıyor. Şimdiye kadar hiç su vermemiştim, doktorum ek gıdayla birlikte az az verebileceğimi söyledi. Ama kızım yoğurt disinda neredeyse hiç ek gıda yemiyor. Yine de suyu kana kana içiyor. Sanki surekli su istiyor, mama biberonunu gordugunde agliyor, suyu gorunce agzini aciyor ve biraksam butun biberonu tek seferde icecek gibi. Bu sefer de mama icmiyor haliyle. Sicaklardan dolayi acaba cok susuyor mudur diyorum, arada huzursuzlaniyor, agzini sapirdatiyor, önce mama verince reddediyor ama suyu hic geri cevirmiyor.
6 aylik “ek gıda alan” bebeklerin 30-100 ml arasi su icmeleri gerektigini okudum, 1 çay kasigindan fazla ek gıda almadigi halde bu kadar su içmesine musaade etmeli miyim? Iyi mi yapiyorum yoksa yanlis mi? Sizin bebekleriniz ne sıklıkla iciyorlar acaba?
Bir diger kafama takilan nokta, bebeklerin belli bir sure inek sutu almamalari gerektigini biliyordum fakat doktoruma yogurt mayalamak icin marketten gunluk sut mu almaliyim diye ozellikle sordugumda, guvendigim bir yerden inek sutu temin etmemi soyledi. Bu yasta bebeklerine benim gibi inek sutunden yogurt mayalayan var mi?
Cok uzun yazdiysam kusura bakmayin, simdiden tesekkurler