Merhabalar
bebeğim premtre doğdu 15 güne yakın yoğun bakımda kaldı. Bu süre içerisinde sağım yaparak anne sütü almasını sağladık. Çok şükür bebeğimiz hastaneden çıkarttık bir hafta oldu ama emzirme yapamadım çünkü meme başı bebeğin ağzına büyük geliyor. Hastaneden yardım istedim ebe hemşire gözetiminde emzirdim hemşire de aynısını söleyip teyit etti biberon ile vermemi söledi.
Bundan iki gün evvel bebeğin az beslenmesinden ve hava sıcaklığının artmasından dolayı aşırı derecede su kaybı ve uyku yapmasından dolayı korktum bişi olacak diye, meğerse sütüm azalmış hatta yok denecek kadar azalmış. Ben de bebeğim emiyor diye seviniyodum meğersem meme başı büyüklüğünden ememiyo ve süt gelmemesinden dolayı beslenememiş. Şimdi tekrardan sağma işlemine başladım ama sütüm ilk günlerden bile daha az geliyor. Hastaneden çıkmadan önce bir memeden en az 30ml diğerinden 30-35 ml e yakın hatta daha fazlasını sağım yapıyodum. Şimdi iki memenin toplamı 30 ml bile olmuyor.
böyle bir durumu yaşayan var mı ya da tekrardan arttırmak için ne yapabilirim.
su tüketimine dikkat diyorum yediklerime vs dikkat ediyorum her iki saatte bir sağım yapıyorum süt arttırıcı takviyeler alıyorum. İşin içinden çıkamıyorum.
Sütüm varken dolaba koyduğum süt paketlerim de bitmek üzere.
tavsiyesi olan varsa seve seve dinlemek isterim.