Bebeğim tam 3 aylık göbeği düştükten sonra kabuğunu attar atmaz göbek deliği dışa doğru büyümeye başladı ben başta önemsemedim eşim görünce gösterelim doktora dedi ve gittik doktorumuz göbek fıtığı var dedi ameliyat gerekicek 2 ay sonra gelin geçmezse ameliyat edelim dedi ama 1 ay sonra sol kasığında bir şişlik olmaya başladı içeri itiyorum geri çıkıyordu ağladıkça ve ıkındıkça daha belirgin oluyordu nette araştırdım kasık fıtığı olduğunu öğrendim doktora gösterdim hemen ameliyat şart dedi şuan kanda enfeksiyon olduğundan haftaya kontrole gidicez eğer düzelirse Cuma ameliyat olucak fıtığın oluşma sebebi asla bebeğin ağlaması falan değildir ağlamak sadece olan fıtığı daha belirgin olmasını sağlıyor göbek fıtığı karın kaslarının doğumdan önce birleşmemesinden kaynaklanıyor kasık fıtığı da erkek bebeklerde testisler karında oluşup sonra keseye iniyor ve geçiş yolları çok dar olduğu için yırtarak geçiyor normalde doğuma 2 ay kala bunlar oluşup kapanıyor ama prematüre bebeklerde daha sık görülüyor erkek bebeklerde fıtık olma olasılığı %80 ama ameliyat fıtık olan bölgeye yapılıyor kızlarda ise tek kasık fıtığı olsa bile iki kasık birden ameliyat ediliyor bunum sebebi kızlarda biri ameliyat olunca diğeri de oluşuyor böylelikle bebek iki ameliyat çekmesin diye yapılıyor doktorumun bana dediği %50 ihtimalle sağ kasıkta fıtık oluşabilir ama %80 olmaz dedi peki bu kasık fıtığının zararı ne fıtıkta bağırsağın bir kısmı dışarı çıkıyor bebekte kabızlık yapıyor ve kakasını yapamadığında bağırsak dolup düğümlenebiliyor buda organ çürümesine yol açıyor su fıtığı da var tabi fıtıklar bebeklerde tehlikelidir kısırlık organ çürümesi ve ağır ameliyat gerektirebilir ve ilerde organ yetmezliği bile olabilir lütfen bebeklerimize dikkat edelim ve eğer ufacık bir şüpheniz pile olsa direk doktora başvurun ben biraz korktuğum başıma gelicek diye gitmek istemedim ama yine de geç kalmış değiliz çok şükür aklınıza takılan herhangi bişey olursa sorun bildiğim kadar cevaplarım nette de araştırabilirsiniz