Ssmyldrm Bebekleriniz kaç kelime söyleyebiliyor bizimki anne baba dede mama diyo başka da yok normalmi bu ayda
AhmetTugce Ssmyldrm baba dede teyze mama meme horoz görünce üüüü kedi görünce miyav köpek görünce hovv inek resmi görünce moğğ birde bazen kedi diyor bu ara pek söylemiyor bir ara çok söylüyordu şimdilerde pek konuşmak istemiyor dil gelişimi için ne yapabilirim diye araştırıyorum bende 😊
Marjinal_Anne2 Ssmyldrm canm bizde 16aylık olacağız , her seye baba diyor 🤦🏼♀️ Anni, meme,mama diyor başka da yok çok üzülüyorum ama napcagımı bilmiyorum bol bol konuşuyorum ediyorum ama .. genelde ııııı diye anlatmaya çalışıyor 😣
Kubra5657 Ssmyldrm bizim 23 aylık halen doğru düzgün bişey diyemiyor oğlum çok üzülüyorum inşallah dili bir an önce açılır yavrularımızın
Ssmyldrm AhmetTugce sizin kelime cokmus ya aslında herşeyi konuşuyorm anlatıyorum oyun oynarken bultak küpleri felan renklerini şekillerini söylüyorum aaaa gibi seslerle biseyler anlatıyor kendince ama anlamlı cümlesi bu kadar bu ara hav diyodun o kadar
AhmetTugce Ssmyldrm hareketleri tekrar ediyor söylenenleri de anlıyor ama konuşma pek yok bizde kitap okuyoruz birlikte işte tavşanın kulağı nerde gözü nerde diye sorunca gösteriyor ama kelime olarak yok bende aynı şekilde her şeyi söylüyorum yeşil çimenler mavi kalem gibi ama sanırım belli bir noktası war konuşmaya başlamanın hepsi farklı hepsi ayrı bir dünya hepsinin farklı mizacı huyu kimisi 4 yaşına kadar konuşmuyor kimisi 2 yaş olmadan bülbül gibi şakıyor ☺️ Birkaç dil gelişim kitabı buldum onları birisi 18 aydan itibaren diyor ebeveyn yönergeleri warmış en azından nasıl ilerlemem gerektiği konusunda fikrim olur diye sipariş verdim bakalım işe yarayacak mı 🙃
Nltka Ssmyldrm ay ne güzel maşallah . Bizimki sadece sesler çıkarıyor ne zaman tam bir kelime söyleyecek bilmiyorum 🤷🏻♀️
Ssmyldrm CaglaCeylin haklısın canım çok takmıyorum da yinede aynı aydaki çocuklar neler yapabiliyor öğrenmek istedim teşekkür ederim, 🙏🙏
Ssmyldrm Marjinal_Anne2 bizde aynı ağlayarak yaptırmaya çalışınca yapmıyorm soruyorum tekrar tekrar iletişim kuralım diye ama nafile
Ssmyldrm AhmetTugce bide ben gurbette oturuyodum çocukta yoktu çevresinde ne benim nede eşimin ailesi yoktu yanımızda sadece ben ve eşimi görüyordu çocuk malum pandemi de vardı disaridanda kimseyle görüşemedik pek
Marjinal_Anne2 Ssmyldrm evet çyle yapınca daha çok sinirleniyor bende TSM tersi her şeyin ismini söyleyerek gidiyorum
AhmetTugce Ssmyldrm pandemi çok olumsuz etkiledi bu dönemdeki çocukları ama bazı şehirlerde oyun grupları war kendi yaş grubundakilerle kısa sürede olsa dönemine uygun sosyalleşebiliyorlar wirüs bulaşacak korkusuyla bizde kimseyi yaklaştırmadık bu zamana kadar