Seymen1905 hanımefendi ben engin bilgilerinizden faydalanmak istiyorum. Ülke borçsuz harçsız bırakıldı derken neyi kastettiniz? Türkiye Cumhuriyeti olarak Osmanlı Devleti’nden kalan borçları ödemedik çünkü borç yoktu mu demek istediniz? Çünkü Yunanistan, Filistin gibi ülkeler bile bu borçların bir kısmını ödemekle mükellefdi de ondan sordum :))
Bir de alfabe meselesine girmişsiniz, bize ait alfabe neydi daha önce? Arapça ve Farsça karışımıyla ortaya çıkan Osmanlıcadan mı bahsediyorsunuz? Tüh ya Osmanlı okuma yazma oranının 100 de 100 olduğu bir devleti haklısınız bir gecede cahil kaldık.
Bir de kanunlarımız Avrupa’dan kalma demişsiniz, ve çok sevdikleri Avrupa diyerek de belirmişsiniz🥰 bizim bu çok sevdiğimiz Avrupa’dan aldığımız ceza kanunu mu sizin canınızı sıktı, ticaret kanunu mu? Ya da borçlar kanunu da sıkmış olabilir canınızı🥺 ayyy medeni kanun vaaaar, Türk kadınına boşanmak hakkı, çalışma hakkı, mirastan pay alma hakkı, şahitlik hakkı falan veriyordu. Belki de bu sizin canınızı çok sıktı. Başka ne alıyoruz Avrupa’dan mesela? Bak şimdi seçme ve seçilme hürriyeti de almışızdır. Pis Avrupalılar ya!!
Siz engin tarih bilgilerinizle bizi donatırken benim aklıma bir soru daha takıldı? Osmanlı’nın avrupa’dan aldığı bir yenilik oldu mu hiç? Merak ettim doğrusu🤗 bir de Türkiye Cumhuriyeti devrimlerinin öncülüğünü Atatürk yapıyor, niye sıfırdan borçlar kanunu yazmak ya da sıfırdan kadın haklarını tanımlamakla uğraşmadı ki acaba? Bunun da cevabını verirseniz sevinirim. Tarih şöleni başlasınnnnn🎉🎉🎉