Kızlar selam. Kızım şuan 6,5 aylık oldu. 4. Ve 5. Aylarında banyo yaptırırken hep kolunda verem aşısı yerinin pütürlü olduğu gözüme çartptı. Önceki büyüklüğü yaklaşık 25 kuruş madeni para büyüklüğündeydi. Neyse hep doktora gittiğimde bu nedir diye soracağım unutuyordum en son 6. Ay kontrolünde dahada dikkatimi çekti ve 15-20 gün önce kontrolde doktoruna söyledim. Doktor baktı ve dedi ki önemli birşey yok. Aşı yerinin üzerinde deri üstünde iltihap olmuş. Ben bir krem yazacağım. Onu sürersen geçer dedi. Bu süreçte bacoderm isimli kremi sadece 4-5 kez sürdüm. Akabinde kızımun kolundaki iz 1 tl büyüklüğünde oldu ve kolundan yaklaşık bi 10 gündür akıntı geliyor. Başka bir Doktora sordum geçen pazar günü hatta gittikte. Bana dediki önemli bir durum değil 15 gün bi izle. Eğer devam ederse çocuk enfeksiyon bölümüne yönlendiricez dedi. Hemşiresine sordum aşı iyi tutmuş sıkıntı yok dedi. Kendi doktorumuza sordum akıntı devam ederse getirmeniz lazım dedi. Bugün en son verem savaş ile görüştüm. Açık açık bana herşeyi anlattı. Ppd isminde bir testin yapılacağını. 3 gün sonra sonucunun olacağını. Akabinde çocuk enfeksiyon bölümünde incelenmesi gerektiğini eğer birşey çıkarsada 6 ay boyunca bir tedavisi olduğu söylendi. Aşının tekrarlanabeceğide söylendi. Çıkan sonuca göre yorumlarız dedi verem savaştaki doktor. Ben bu kadar beklemeyip kızımı yarın doktora götüreceğim. Bu durumu yaşayan anneler var mı acaba? Bebeklerinizin aşı yerinde kolundan akıntı sıvı gibi şeyler aylar sonra geldi mi?