Merhabalar. Burada bilmem kaçıncı postum bilmiyorum bu sefer ki sorunum iştahsızlık😔 Şöyle ki bebeğim 2.5 aylık. 2. Haftada meme reddimiz başladı, sütümü sağarak biberon ile vermeye başladım. O günden beri durum bu şekilde. İlk aya kadar iştahı çok güzeldi bıraksam 100-120 cc içerdi. İlk ay sadece aşırı gaz problemimiz vardı ve sürekli tekrarlayan pişik. Domates çikolata yemeyi bırakınca pişiğinde geçtiğini farkettim. 40 ı çıktıktan sonra ise durum tamamen değişti. Süte aşık olan çocuk hiçbir şekilde süt içmemeye başladı. Sürekli biberonu itmeler, ağlamalar vs. 10 cc içtiyse ardından kalan biberondaki sütü zorla 1-1.5 saatte anca içirebiliyorum, üstelik beslenme saat aralığını açmama rağmen. Kilo alımı güzel fakat zorla içirdiğim için. Kakasında hafif mukus var ve sulu, süt içerken karnı gurulduyor, bunun haricinde uyku problemimiz yok şükür, kusma da yok, Gaita testinde gizli kan negatif fakat laktoz intoleransı pozitif çıktı. Ondan oldugunu düşündüm fakat 3 kutu relactaz bitirdim hala değişen bişey yok. Süt ürünleri veya besin alerjisi olma ihtimali var mı bilmiyorum. Doktorlar ısrarla yok diyor kakada kan yok diye. Herhangi bir vücutta döküntü kızarıklık yok. Kan deri testleri doğru sonuç vermiyor ise bunu nasıl öğrenebilirim. Diyet e gireceksem ne ile başlayıp ne kadar sürede kesmem gerekir, kesince eğer o maddeden alerji durumu varsa kakası iştahsızlığı kaç güne düzelir?
Süt veya besin alerjisi olan anneler deneyimlerini paylaşırsa çok sevinirim 🙏 özellikle alerjisi olupta bebeği böyle iştahsız olan süt içmek istemeyen var mı?
Birde anne sütünü hiç kesmek istemiyorum ama alerjen maddeyi bulamazsam bikaç hafta sadece alerji mama kullansam düzelme ihtimali olur mu sizce?
Şimdiden teşekkür ederim.