Ben öncelikle konuşmadığı için doktorumuzla takibe aldık. Denver ve Bera testleri yapıldı bundan yaklaşık 6 ay kadar önce. Sadece sil geriliği yani konuşması gecikeceği yönünde bir sonuç aldık.
Ama şu durumlar gözlemliyorum:
İsmini söyleyince çoğunlukla bakıyor ama bakmadığı da oluyor oyuncakla oynarken ya da birşey ile meşgulken,
özellikle arabaları ve tekerleklerini çok seviyor. Arabayla bir bütün olarak oynamayı biliyor ama tekerlek çevirmeyi taa küçüklüğünden beri çok seviyor.
Dışarıda gezerken otopark kapıları, basketbol saha ettaflarında koşuyor sürekli. Yani demek istediğim, belli bir şekil varsa onu takip ediyor geri dönüp tekrar kolup bakıyor.
Çok komut almıyor kendi halinde takılıyor çoğunlukla. Ufak ufak al ver gel git okey ama yaşıtı bir kuzeni var kız zehir gibi denilen herşeyi anlıyor ama oğlumda yok.
Birilerini görünce çok seviniyor sevincini çok belli ediyor.
ve bir de ayak ucunda yürümedi hiç. Sadece elini baybay yapar gibi ama avuç içi kendi yüzüne dönük şekilde kaldırıp aallıyor sağa sola.
Benim gözlemlediğim farklı hareket ve davranışlar bunlar. Doktorumuz otizm çok çok daha farklı olur Hamzada böyle bir belirti yok dedi. Güvenemedim, başka bir doktora randevu aldım bakalım. Sizler de yardımcı olursanız sevinirim