Efy Merhaba herkese bugün bezini çıkarttım kızımın artık tuvaletini bana söylemelisin bezin yok altında tuvalete yapalım dedim tamam dedi 15 dkkada bir sordum çiş var mı diye hayır dedi. Haraketlerinden anladım olduğunu tutuyor onda sorun yok ama tuvalete oturtamıyorum ne lazımlık ne klozet nede alaturka tuvalete yapmıyor korktum diyo bir sürü şeyler denedim ama yok ne yapsam oturtamadım çok ağladı tuttuğu içinde rahatsız oldu artık karnı şişti mecburen bez bağladım geri nasıl alışacak bu korkuyu nasıl yeneriz fikri olan var mı acaba ? 29 aylık bu arada
isabel Efy çocuk tuvalet eğitimine tepki veriyorsa hiçbir şekilde oturmak istemiyor ağlıyorsa ara vermeyi tavsiye ediyorlar. bir süre sonra oyunlar kurarak, sohbet ederek, kitap okuyarak tekrar tuvalet iletişimine geçip başlamayı öneriyorlar
Burcu35 Efy Bence bi süre ara verin. Hiç bir şekilde oturmak istemiyorsa bu daha sonra kakasınıda çok etkiliyor yapmak istemiyorlar. Yeğenimde o şekilde yaşadık biz. En iyisi ara verip konuyu kapatmak elbet kendileri rahatsız oluyor o bezden zaten
Splash-Splash-Love Efy Biraz kötü olabilir ama bende burda bi annenin yorumunu okumuştum. Annenin çiş ve kaka yaptığını gören bebekler tuvaletten korkmuyormuş. Hani annem bana bişey olmasına izin vermez o yapıyorsa iyi bişey diyerek bu korkuyu aşabiliyormuş. Bana da mantıklı geldi aslında
Marysmom Efy canım bende aynı şeyleri yaşadım 28 aylıkken ara verdim 6 ay sonra tekrar denedim . daha erken verebilirdim ama hem işe gidiyordum hem de kış ayıydı o yüzden ilkbaharı bekledim. Bence muhakkak ara vermelisin. Benim ara vermem uzun sürdü ama siz kısaltabilirsiniz
Efy isabel teşekkür ederim öyle yapacağım mecbur ama artık rahatsızda oluyor bezden umarım yakın zamanda başarabiliriz
Efy Splash-Splash-Love kızım yanımdan ayrılmadığı için çoğunlukla beraber gidiyoruz zaten anlatıyorum aslında farkında herşeyin ama yapmıyor umarım aşar bu korkuyu
Efy Edanur01 ben zorlamadım o dönem bir ay sonra tekrar denedim istemedi en son 3 yaşında ishal oldu poposu yara oldu bez artık yara yapıyor bak takmamamız lazım dedim tamam dedi öyle başladık tuvalete çok şükür hiç sorun yaşamadım sadece bir kere altına yaptı zorlamayın sizde daha sonra tutma problemleri başlıyor arkadaşım yaşadı ondan biliyorum
elifilyas2208 Edanur01 aynı durumdayiz desem 2 buçuk yaşında denedim tam tutamiyodu korkuyordu bıraktım şimdi 3 yaşında tam tutuyo bezini baglamayinca yapmiyo ama klozet kapağı aldım oturtmaya çalıştım nasıl bagiriyo yani beni tanimasalar derler evde çocuğa işkence yapiyolar yine bıraktım şimdi sınava girecek diye ara verdim sınava girdikten sonra yine deniycem bakalım korkutmak da istemiyorum maşallah tutma çok iyi ama işte çocuk yani üzmek de istemiyorum hiç Allah yardımcımız olsun kreşe bir şeye göndermek istiyorum kışın bırakması lazım işte ama nasıl olacak bilmiyorum olmadı bı pedegog a daniscam artık
Efy Edanur01 her çocuk farklı olabilir ama eğer alışkanlık haline gelirse çok sıkıntı yaşarsınız özellikle kaka tutmada
Edanur01 elifilyas2208 ben 4. Gün üzerindeki cisli kıyafetlerini lazimligin yanında değiştirip hepsini lazimligin içine koydum. Bak dedim çişin yeri lazimlik. Çişin yeri Kıyafet değil dedim. Ertesi günde hiç çişin geldi mi demedim konuyu kapattım. Sadece çişini belli ettiği an sabah lazimliga goturdum. Çizgi film açtım çizgi film hakkında konuştum. Sonra yaptı. Muhtemelen kıyafet kendinden bir parça olduğunu sanıp lazimligin güvenli bir ortam olduğunu düşündü. Çünkü kesinlikle oturmak yapmak istemiyordu çok fazla ağlıyordu. Hala şaşkınım cisi gelince söylemesine. Bugün 7. Gün cisi gelince artık 3 gündür söylüyor. Sadece gece çok derin uyurken çişini hala yapıyor. Uyanınca fark ediyor. Sadece gece kaldı. O da hallolur diye düşünüyorum çünkü daha 1 hafta olacak bezi çıkaralı.