Kusannesi 19 aylık oglum, 3-4 kelimesi var ona nasıl yardımcı olabilirim konuşabilmesini hızlandırmak için. Doktor artık 2 kelimeli cümleler kurabilmeli dedi. Nasıl bir ortamda çocuk konuşmaya başlar. Tv telefon hiç bakmadı daha. Sürekli iş yaparken yanımda ve onla konuşurum. Kitap okuyorum her akşam uyuturkende. İşlerini ıı ıı ile götürüyor😀 ne istese eliyle ıııı diye gösteriyor
ilkgozagrimm Kusannesi kızım o aylarda kedi köpek görse taklit ediyordu suanda da 22 aylık bir cok kelimesi var acaba erkekler geçmi konuşuyor öyle diyorlarda
OzgE_K Kusannesi yaptığınız her işi onada anlatın ve sürekli neslerin ismini bu tuzluk bu çaydanlık bu oyuncak bu ağaç vb şekilde söyleyin konuşmanın karşılıklı iletişimin çocuğun konuşmasında çok etkili olduğunu düşünüyorum. Benim bebeğim 13 aylık ve baba gitti,anne gitti,gibi iki kelime kullanabiliyor anlamlı olarak. söylediğim çoğu sözlüğüde tekrar edebiliyor. Bitti geldi attım açtım tamam ver al git gel. Allah allah diyor 😂 doğduğundan beri anlamasa bile sürekli konuştuk babası ve ben her şeyi tanıttık sanırım çok etkisi oldu diye düşünüyorum.
araskuzumm0918 Kusannesi her yolu denedim,kitap oyun aktivite,birlikte etkinlik oyun grupları,doktor görüşmeleri,sonuç :ne zaman isterse o zaman konusuyor çocuk ,2 ay sonra 3 yaş olacak yeni konuşmaya başladı kendi kendine oldu çünkü pes ettim artık
Derya12 Benim kizim da 21 aylij olacak. Iki kelime li cümle.kurnaz. bir kelime çıkarsa çok şükür diyorum. Organlarini evdeki nesneleri hayvam seslerini sarkilarda el kol ile oynamayı dans etmeyi biliyoe taklit yetenegi cok kuvvetli. Ama konuşmaz. Bana anne bile demiyor ya 😂😂 benimki tembel. Çünkü söyle kizim diyorum soylüyor 2. Ye kelimeyi soylemez kacar hemen yada beni susturur ciglik atar sornayim diye