Merhaba,
2.5 yaşında bir kızım var. Çok temkinli. Riskli gördüğü hiçbir hareketi yapmak istemiyor. Oyun grubuna gidiyoruz mesela, baş aşağı durma hareketini düşerim diye yapmak istemiyor 😁 ya da parka gidiyoruz, parklarda hep çok dikkatli ve temkinli. Asla risk almıyor. Kaydıraktan bile eskiden kayarken artık hiç kaymak istemiyor. En sevdiği aktivite merdiven inip çıkmak. Aynı şekilde tekerlekli araçlara (bisiklet, scooter) binmek de istemiyor. Bu durumla ilgisi var mı bilmiyorum ama ilk yürümeye başladığı dönemlerde düşüp bir yeri acır diye biz çok panik oluyorduk, ama sonra biz olabildiğince gevşedik bu konuda onu olumsuz etkilememek adına. Şimdi de biz riskli hareketler için destekliyoruz ama kızımız yapmak istemiyor. Oyun grubunda parkur kısmında bile hep aynı risksiz oyuncakları kullanıyor. Çocuklarla tanışmayı çok sevse de çok hareketli çocuklar parkta önüne çıktığında kızımız hemen biraz geri çekiliyor (bir yerine çarparlar diye düşünüyor belki de). Sizce bu durum neden olabilir, bu bir sorun mu? Benzer durumu yaşayan var mı? Ne yapmamız gerekir? (Anlayışsız ve çocuk yetiştirmekten bihaber olan bir eşim var ve ona göre kızımız pısırıkmış, ben onu böyle yetiştirmişim🤬Kızımız asosyal bir çocuk değil, sadece risk almaktan hoşlanmıyor, belki de karakteri bu şekilde ama eşimin zekası anlamaya yetmiyor…)