Furug 1 yaş sonrası ve yetişkinlere öksürüğün yoğun olduğu anlarda ve gece yatarken 1 kaşık bal vermek boğazı yumuşatıp iyi geliyo. Bir de ben kışın ve böyle riskli havalarda bitki çayı karışımı yapıp süzerek kavanoza koyuyorum düzenli her sabah kahvaltıyla birlikte içiriyorum, bağışıklığı güçlendiriyo. Tarifi vereyim ama 1’e bir uymak zorunda değilsin malzeme çıkarıp malzeme ekleyebilirsin ama bal ve limon önemli mutlaka ekle. Ihlamur, gül kurusu, papatya, bal, limon, elma. Ihlamur, elma ve gül kurusuna içme suyu ekleyip 10-15 dk kaynatıyosun ocağı kapatırken papatyayı ekleyip kapağını kapatıp dinlenmeye bırakıyosun. Soğuduktan sonra kavanoza süzüp dolaba tüketiyosun. Kıvamı biraz koyu oluyo öyle kalsın su ekleme çünkü tüketeceğin zaman ekleyeceksin. Tüketeceğin zaman yarım tatlı kaşığı bal ve yeteri kadar limon suyunu kaynamış sıcak su ekleyip balı eritiyosun. Üzerine dolaptan çıkardığın önceden hazırladığın bitki çayından ekleyip ılık yapıyosun. Microdalga kullanıyorsan 30 saniye orada da ısıtabilirsin ama bu şekilde daha sağlıklı oluyo. Umarım anlatabilmişimdir teferruatlı gibi oldu ama oldukça basit yapımı var. Çok geçmiş olsun ❤️🩹