Dorukprens başkasının eşyasını sahiplense de geri veriyor, inat etmiyor ama kendi eşyalarını paylaşmayı sevmiyor. Çok normal bir durum bu. Paylaşma duygusu doğuştan gelmiyor, zamanla ediniyorlar.
En önemli konu asla zorlamamak. Paylaşması için zorlamamalısınız. Sadece çocuğunuza örnek olabilirsiniz bu konuda. Ayrıca seçim hakkı sunmalısınız. Mesela iki arabası, iki topu vardır. “Hangisi sende dursun, hangisini bana vermek istersin?” gibi ilerlemelisiniz. Tercihler ve kararlar tamamen çocuğunuza ait olmalı.
Bir de gerçekten sevdiği ve sahiplendiği şeyleri paylaşma konusunda diretmemelisiniz. Mesela kızımın peluş köpeği var. İnanılmaz seviyor. Sürekli kolunun altında gezdiriyor. Bir çocukla biraraya geldiğinde çocuk köpeği istese de kızıma “ver” demiyorum. “Vermek istersen verirsin, istemiyorsan vermeyebilirsin” diyorum. Çünkü köpeği onun için çok özel. Uyurken bile ona sarılıyor. Nasıl ki bizlerin de paylaşmak istemediği, bize özel olduğunu düşündüğümüz şeyler varsa çocuklarımız için de bu durum geçerli. Neyi paylaşmak istiyorsa onu paylaşmalı çocuklarımız. Böylelikle biraz biraz paylaşım duygusunu öğrenmeye başlayacaktır.☺️