Aycira Merhaba arkadaşlar benim oğlum 15 aylık ve yürüyemiyor 18 aya kadar normal olduğunu biliyorum fakat 3 aya kadar yürüyeceğini de sanmıyorum çünkü bir yere tutunup kalkatken çok zorlanıyor ve sadece koltuk tepesine kalabiliyor sıralama çok küçük adımlarla ve az yapabiliyor emekleme yok desteksiz ayakta durma yok. En önemlisi de ayaklarını içe dönük dışa basıyor yanlara doğru yani. Götürdüğümüz doktor kocaeli üni. Çocuk ortapediye sevk etti fakat randevuda çocuk ortapedi bölümü çıkmıyor randevu alamıyoruz böyle bir durum yaşayan varsa hangi hastane hangi bölüme götürdünüz acaba yardım edin lütfen sürekli bunu düşünüyorum 😔
Cheddar Aycira iç topuğuna mı basıyor yani? Benim kızda basıyo 16.5aylıkken yürüdü. Yürür merak etmeyin bi anda geliştiriyolar
melodi25 Aycira benim kızımda 14.5 aylık aynı sizin gibi emekleme ayağa kalkma yok bir yerden tutunup dizlerinin üzerine anca kalkıyor. Desteksiz durma yok koltuk vs den tutunursa yani dengede duramıyor ve ayakları dediğiniz gibi dönük basıyor. Takip eden çocuk dr ayağında hiç bir sorun olmadığını hazır olunca yürüyeceğini söylüyor bende 18. Ayda yürüyeceğini sanmıyorum moralim bozuluyor😪
Violet Aycira benim kızımda 15 buçuk aylık. 1 yaşından beri emekliyor, bir yere tutunup ayağa kalkıyor, az da olsa sıralıyor 1 haftadır. Dediğiniz gibi tam basmıyor ayağını ama ben 18.aya kadar bekleme taraftarıyım inşallah yürüyecekler
tubbaaa Aycira bnmkide dışa basıyor ortopedi doktoru 4-5 yaşa kadar normal dedi 5 yaşında tekrar görecez ev terliği ayakkabıları hep ortopedi giyiyor . Yürümesi de geçti aynen sıralama 10 ayından sonra gelişti ama 15 ay bitti tamamen elini bırakmıstı.
Aycira Cheddar evet yani ayağının iç kısmı yere değiyor sadece dışa bakan kısım yukarda kalıyor. Anlatabildim umrarım 🙏
Roza28 Benim kızım 14 aylıkken yürüdü ve kesinlikle bir yere tutunma falan yoktu. Dışa basıyordu bir anda. 14 aylığa birkaç gün kala yürüdü . 18 aylığa kadar zamanınız var. Yürümeden adımları düzelmez. Canınızı sıkmayın. Hiçbir şeyi yoktur. Yine de rahatlamak istiyorsanız bir doktora görünün. Kocaeli de yaşayan varsa yardımcı olsunlar size.
Aycira Roza28 umarım dediğiniz gibi olur bizimde. Dedikleriniz rahatlattı bir nebze. Doktor normal dedi dışa dönüklük ama ayağına bastır dedi ve bastırınca bunun açısı fazla yana dönük gösterin dedi bende oyüzden tedirgin oldum.
Cheddar Aycira evet anladım düz tabanlık oluyor o. Mümkün mertebe iç tabanı destekleyici ayakkabılar giydirmelisiniZ. Düz tabanlığın maalesef belirli bi tedavisi yok. Bende bayram sonrasında götüreceğim kontrole belki masajı falan vardır.
Cheddar Aycira önce süründü sonra emekledi ama emeklemsi 13.ayda başladı. 14aylıkken sıralamaya başladı. Emekleme gelişim basamaklarından değil ama onu baz almayın. Eğer sıralıyorsa yavaşta olsa yürür merak etmeyin. Düz tabanlık olunca biraz paytak yürüyorlar çok hızlı olamıyorlar :)
Aycira Beyzza evet yeni yeni adım atmaya başladı ama bacaklarını fazla açıyor ve sağ ayağını önden atıp sol ayağını gerisinden getiriyor
Cheddar Aycira daha götürmedim doktora ama bende de hafif düz tabanlık var o yüzden muhtemelen kızımda öyle. Genetik olabiliyo zaten
Beyzza Aycira ilk zamanlar öyle olur devamlı o şekilde pratik yaptırın ama keyifli bi şekilde tabi ☺️ Yani gerçekten hiç yürümeyecek derken birden yürüyorlar
SaricivcivAnnesi4 Aycira Fizik tedavi ye götürün düzelir benim oğlumda 2yasjnda desteksiz yürümeye başladı
Aycira melodi25 evet insan üzlüyor bunlardan biri dahi olsa biraz içim rahatlicak ama hiçbir şeyi tam anlamıyla yapamayınca bi ümitsizlik çöküyor insanin üstüne. Sanki hiçbirini yapacak gücü yokmuş gibi zorlanıyor ve titriyor bacakları. Sizde eğer çok dışa dönüklük varsa bi ortapediye görünün içiniz rahatlasın en azından.
mevanin_cicekleri melodi25 Merhaba benim kızım da tutunup kalkmıyor 15 aylık yürümüyor Desteksiz duramıyor bebeğiniz yürüdü mü nasil şimdi
Aycira Violet inşallah. Anneler kendi çocuğunu en iyi gözlemleyen ve bilenlerdir siz yürüyeceğini düşünüyorsanız yürür elbet kuzucuk 🌸
Aycira gezentianne doktor da normal dedi ama gösterince çok fazla yana basıyor dedi. Görenlerin hepsi de normal değil diyor 😔